saeedpublic.loxblog.comمطلبستان بدون شرح.
جالب انگیز شاید ندانی اما در اینجا میدانیبا ما تبادل لینک کنید جهت همکاری .بر روی تبلیغات کلیک کنید /
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 16 خرداد 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |

 

چه حسی خوبیه وقتی بدونی یه نفر یه جایی داره یه آهنگی رو فقط بخاطر تو گوش میده!

*********

تلخی قصه آنجاست...

وقتی دلم "سوخت"

دلش "خنک"شد!

*********

بنشین و تماشا کن!

کسی که " دیروز" برای ماندنت دست به دعا برداشته بود

" امروز " برای رفتنت نذر کرده است...

 

*********

 اگر بوی گلی را دوست نداری لا اقل شاخه هایش را نشکن

*********

بغض، بزرگترین نوع اعتراض در برابر آدم هاست...

 

اگربشکند دیگر اعتراض نیست التماس است

 

*********

تنهایی را ترجیح میدهم به تن هایی که روحشان با دیگریست

*********

 

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 15 خرداد 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |



سلامت نیوز : روند تصاعدی مرگ‌های ناشی از حوادث کار در کشورهمچنان بالاست و به تازگی براساس آمار سازمان پزشکی قانونی فوتی‌های حوادث ناشی از کار در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن 1/19 درصد بیشتر شده است. بر این اساس در سال گذشته یک‌هزار و 795 نفر در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با سال قبل از آن که تعداد فوتی‌های حوادث کار یک‌هزار و 507 نفر بود، 1/19 درصد بیشتر شده است. در حالی که در سال 1390 با بیشترین تعداد تلفات حوادث ناشی از کار (در مقایسه با ده سال قبل از آن) مواجه بودیم، اما در سال 1391 نیز با رشد 1/19 درصدی این آمار، روند افزایش مرگ‌های حوادث ناشی از کار افزایش یافت.

علیرضا حیدری، رئیس اسبق شورای اسلامی کار درباره علت افزایش آمار مرگ ناشی از حوادث کار در گفت‌وگو با آرمان بیان کرد: «بازرسان کار، ناظران اصلی بر رعایت بهداشت و ایمنی کار هستند. در زمینه مرگ و میر ناشی از حوادث کار تنها عوامل نظارتی را باید مطرح کرد. زمانی که سازمان پزشکی قانونی، به بدترین نوع آسیب که فوت هست اشاره می‌کند مسلما در زمینه‌های دیگر هم آسیب‌ها افزایش یافته است.

در ضمن بسیاری از فوت‌هایی که به دلیل حوادث ناشی از کار رخ می‌دهند در پزشکی قانونی ثبت نمی‌شود. آسیب‌های دیگری چون نقص عضو یا از دست دادن یکی از اعضای بدن از سایر آسیب‌های رایج در حوزه کارگری است که میزان وقوعشان قطعا همگرایی دارد با میزان مرگ و میر. وی به وظایف وزارت کار اشاره کرد و افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بازرس کار، موظف‌اند که بر حسن اجرای بهداشت و ایمنی کارگاه‌ها و کارخانه‌ها نظارت داشته باشند. اما بازرسان کار به وظایف خود عمل نمی‌کنند. بنابراین به دلیل عدم ایفای بازرسی در وزارت کار، شاهد درست اجرا نشدن قوانین کار هستیم.

حیدری همچنین اضافه کرد: تعداد بازرسان کم است. اما با توجه به اهمیت این شغل بیشترین نیروهای آموزش دیده باید در این بخش کار کنند. بازرسان کار آموزش‌های لازم در این زمینه را نمی‌بینند و زمانی هم که در پستشان حاضرند وظایف خود را به خوبی ایفا نمی‌کنند. بنابراین وضعیت غیر ایمن کارگاه‌ها تغییری نمی‌کند و گزارش نمی‌شود تا به تخلفاتشان رسیدگی کنند. حتی بازرسی موردی که از طریق بنگاه‌ها از بازرس‌ها برای نظارت خواسته می‌شود که ورود کنند، دیده می‌شود که به بهداشت ایمنی کارگاه‌ها دقت لازم نمی‌شود.

 

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 15 خرداد 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |

سلامت نیوز :  یك آسیب شناس اجتماعی گفت: تنها 15 نفر در سال 91 بر اثر مرگ طبیعی از دنیا رفته اند و 900 نفر بر اثر شوك از دنیا رفته اند.

مجید ابهری در گفتگو با مهر با بیان اینكه در سال 91 در تهران 15 نفر بر اثر مرگ طبیعی و 900 نفر بر اثر شوک از دنیا رفته اند گفت: در این دنیا مرگ مرگ پایان زندگی است و از نگاه ما مسلمانان سر آغاز حیات دوباره است . هر انسا ن برای چشیدن طعم مرگ باید بهانه ای داشته باشد و معمولی ترین و عادی ترین دلیل برای فوت مرگ طبیعی است .

وی ادامه داد: مرگ طبیعی یعنی این که یک انسان در زندگی عمر طبیعی خود را به پایان رسانده و از دنیا می رود. عمر طبیعی انسانها در کشورهای مختلف متفاوت است در کشور ما از 80 تا 120 سال در روزگاری عمر طبیعی بود . اما حالا در شهر بزرگی مثل تهران وبیش از 90 هزار متوفی 15 نفر براثر مرگ طبیعی می میرند و بقیه بر اثر تصادف ،مسمومیت، سقوط از بلندی و درگیری دفتر عمرشان بسته می شود  جالب توجه است در آمار متوفی بهشت زهرا بیش از900 نفر در اثر شوک از دنیا رفته اند.

این آسیب شناس بابیان این كه انواع شوك از نظر مفهوم شناسی یعنی دق مرگ شدن گفت: گرانی و تورم و فشارهای روحی،اضطراب و استرس زندگی ماشینی و اخبار دلهره آفرین دلایل اصلی دق مرگ شدن یا همان شوک است .

ابهری اضافه كرد: باید اندکی اندیشید که چگونه است که در شهری مثل تهران این قدر عمر طبیعی کوتاه شده و مرگ طبیعی کم.

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 15 خرداد 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |

شکستنی رفع بلاست...اما باور نمیکند دلم

*********

مگر با باد نسبتی داری؟… چقدر شیبه تو یک لحظه آمد مرا پیچاند و رفت

*********

 

 

چگونه در این چشم های زیبا
جا داده ای این همه دروغ را؟

 

*********

 

 

جلوتر نیا!

خاکستر می شوی.

اینجا دلی را سوزانده اند

*********

 

دلتنگ نشدی ببینی چگونه خوب ترین خاطره ها بی رحم ترینشان میشوند

 

*********

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 15 خرداد 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |

مدرسه داره تموم میشه

 

 مدرسه داره تموم میشه

وقتی تموم شد چیکار میکنی؟

 وقتی تقلب کردنات تموم شد؟

وقتی شیطونیات تموم شد؟

حرف زدن موقع تدریس معلم؟

پرت کردن موشک؟

کتک کاری با بقیه ی بچه ها؟

آوردن قایمکیه لواشک؟

فرار کردن از دست ناظم؟

سر خوردن رو یخای توی حیاط؟

برف بازی کردن با دوستات؟

دوستایی که یه ساله باهاشونی 

دوستایی که تواین مدت هم بهشون بدی کردی هم خوبی

دوستایی که......

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 15 خرداد 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |

در کتاب الریاض الزهرة نقل میکند که حضرت آدم (ع) 5 وصیت به فرزندش شیث کرد و دستور داد او هم این وصیت ها را به فرزندانش بکند ؛

1 - به دنیا مطمئن نشوید که من به بهشت اطمینان یافتم، خدا این اطمینان را نپسندید و بیرونم کرد .

2 - به رأی زنان رفتار نکنید که من به میل زن عمل کردم که از درخت خوردم و پشیمان شدم .

3 - هر کاری میخواهید بکنید از اول عاقبتش را بنگرید ، که من اگر عاقبت اندیشی کرده بودم به این مصیبت دچار نمیشدم .

4 - کاری را که دل در انجامش آرام ندارد، انجام ندهید، که من هنگام خوردن از آن درخت دلم میلرزید اما اعتنا نکردم،خوردم و پشیمان شدم .

5 - در کارها مشورت کنید که اگر من با ملائکه مشورت کرده بودم ، گرفتار نمیشدم .

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 15 خرداد 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |

لقمان حکیم به پسرش گفت پسرم در این هشت کلمه ای که به تو میگویم،جمیع حکمت ها جمع است ؛

دوچیز را فرموش مکن : خدا و مرگ را

دو چیز را فراموش کن : نیکی ای که به کسی میکنی و بدی ای که کسی به تو میکند

و چون داخل مجلسی شوی،زبان خود را نگه دار. چون به خانه مردم داخل شوی،چشم خود را نگه دار . چون بر سر سفره مردم حاضر شوی،شکم خود را نگه دار  و چون به نماز مشغول گردی،دل خود را نگه دار

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 15 خرداد 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |

گرمترین نقطه بدن " جگر " است که (39.5) درجه حرارت دارد.

سردترین نقطه بدن " کف پا " است که (3) درجه حرارت دارد .

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 13 خرداد 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |



 

سلامت نیوز : روشهای مختلفی برای کنترل جوش و آکنه وجود دارد بد نیست آنها را آزمایش کنیم.

* روشهای کنترل آکنه و جوش در طب غربی:

 

در طب غربی برای کنترل آکنه از داروهای مختلفی مصرف می کنند، مثلا"دارویی با ترکیب ایزوترتئویین که با اسم تجاری کترل در داروخانه ها موجود می باشد، این دارو با برداشتن و پوسته ریزی یک لایه از سطح پوست و تغییر میزان ویتامین آ در پوست ،باعث می شود سراین مجاری عرق،سباسه و چربی باز بماند و خود به خود مکانیزم ایجاد جوش کمتر شود.

 

همچنین دارو های آنتی بیوتیکی مانند آزویتروماکسین،سفکسین،سفالکسین نیز برای این درمان وجود دارد. بعد از مصرف این داروها همان مکانیزمی که سلولهای التهابی وگلبولهای سفید به ناحیه حمله می کردند کمتر می شود و میکروبهای آنجا با آنتی بیوتیک ها از بین می روند و سیستم دفاعی در آنجا تجمع پیدا نمی کند و خود به خود التهاب وعفونت جوشها کمترمی شود.

 

داروهای دیگری که در داروخانه است،داروی شبه هورمونی است مثل اسپلین و لاکتون که برای جوش داده می شود و این دارو با تغییر میزان هورمونهایی که از غدد فوق کلیوی آزاد می شوند در درمان جوشها تاثیر دارد.

 

داروی دیگری به نام فلوتامید وجود دارد که به صورت رقابتی با تستسترون عمل می کند ومی تواند باعث شود تا مکانیزم هورمونی ایجاد جوش از بین برود. ولی نکته اینجاست که تمام این داروها فقط باعث کنترل ایجاد جوش می شوند و در عمل تا وقتی که پوست به این تغییر و توازن هورمونی عادت نکند این مشکل وجود نخواهد داشت.

 

* عوارض روانی آکنه:

 

آکنه اثرات روانی زیادی بر روی فرد می گذارد واهمیت بسیار بالایی دارد،یک نوجوان دختر یا پسر را در نظر بگیرید که در اثر ایجاد جوشها یا آکنه های شدید و قرمز یا چرکی چه مشکلات اجتماعی در کار زندگی برای آنها بوجود می آید،

 

زیرا نمی توانند ارتباط خوبی به خاطر ظاهر خودشان داشته باشند در صورتی که با این درمان بسیار ساده و و بدون اذیت این مساله روانی هم بر طرف می شود.ما به شما توصیه می کنیم که در رابطه با این موضوعات تحقیق و بررسی داشته باشید و ببینید که چقدر راحت می توان از این بیماری نجات پیدا کنید و بدون درد و صرف وقت زیاد از طریق طب سوزنی و روش کت گوت و طب چینی با آکنه خداحافظی کنید.

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 13 خرداد 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |


سلامت نیوز : محققان در جدیدترین مطالعات خود فهرست مشاغلی را منتشر کرده اند که افراد را دچار اضافه وزن می کند، از سوی دیگر عواملی که موجب این چاقی می شود نیز معرفی شده اند.

 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ تحقیقات جدید دریافته است که معلم یا مهندس بودن فرد را بیشتر در معرض خطر افزایش وزن قرار می دهد. این نظرسنجی نشان داد احتمال اینکه کارگرهای کارخانه یا دانشمندان چاق باشند بسیار اندک است.

این بررسی توسط شرکت تحقیقات شغلی کرییر بیلدر در امریکا و با نظرسنجی از سه هزار و 700 کارمند و کارگر انجام شده است. این بررسی همچنین نشان داد 55 درصد از کارمندان خود را دچار اضافه وزن می دانند. آنها همچنین دریافتند 41 درصد افزایش وزن در نتیجه شغل کنونی آنهاست و از این تعداد 59 درصد 4.5 کیلوگرم بیشتر وزن اضافه کرده بودند.

* مشاغلی که موجب بیشترین اضافه وزن می شوند:

1- دستیار اداری- معاونت (69 درصد)
2- مهندس (56 درصد)
3- معلمی و تدریس( 51 درصد)
4- پرستار (51 درصد)
5- تکنیسین های فناوری اطلاعات IT(51 درصد)
6- مشاغل حرفه ای حقوقی (48 درصد)
7- اپراتورهای دستگاه و کارگران کارخانه (45 درصد)
8- دانشمندان ( 39 درصد )

فقط کمتر از یک سوم از این افراد بیش از 9 کیلوگرم اضافه وزن داشتند. اما درآمد داشتن همیشه به معنی اضافه وزن بیشتر نیست: 16 درصد از تمامی کارگران و کارمندان گفتند در شغل کنونی شان وزن کم کرده اند.

این نظر سنجی نشان داد آنهایی که وزن اضافه کرده اند به دلیل قرار گرفتن در معرض استرس و ساعت ها پشت میز نشینی دچار این وضعیت شده اند.

آنها همچنین مصرف هله و هوله را به عنوان یکی از دلایل عادت غذایی ناسالم و مهمترین دلیل برای افزایش اندازه دور کمر خود می دانند.

این بررسی همچنین نشان داد کارمندان در حین کار مراقب مصرف غذا و میزان کالری که به بدن خود می رسانند نیستند.

بیش از نیمی از کارمندان تایید کردند که دستکم هفته ای یک بار، بیرون از منزل غذا می خورند و یک چهارم نیز سه وعده یا بیشتر اقدام به این کار می کنند.

* آنچه که افراد آنها را مقصر افزایش وزن می دانند:

ساعت ها پشت میزنشینی (56 درصد)
خوردن به خاطر استرس (35 درصد)
خوردن غذا در بیرون از خانه به طور منظم (26 درصد)
نوشیدنی های شیرین در محل کار (17 درصد)
نخوردن وعده های غذایی به خاطر کمبود زمان (17 درصد)
جشن هایی که در محل کار برگزار می شود (17 درصد)
فشار برای خوردن غذاهایی که همکاران تعارف می کنند (9 درصد)
ساعت های بیکاری (4 درصد)

اندکی کمتر از 50 درصد از کارمندان و کارگران مورد بررسی، رفتن به باشگاه های ورزشی را دستکم سه بار در هفته، گزارش کردند.

حدود 30 درصد اعلام کردند ورزش می کنند اما نه به طور منظم و 11 درصد نیز اصلا تن به ورزش نمی دادند.

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 18 صفحه بعد

.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.