saeedpublic.loxblog.comمطلبستان بدون شرح.
جالب انگیز شاید ندانی اما در اینجا میدانیبا ما تبادل لینک کنید جهت همکاری .بر روی تبلیغات کلیک کنید /
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |

طولانی ترین پل دریایی دنیا به طول ۴۲٫۵ کیلومتر در چین با بودجه ۲٫۳ میلیارد دلار راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این پل که در مجموع از ۸ مسیر حرکت تشکیل شده است در «کینگدائو» واقع در استان «شاندونگ» در شرق چین قرار دارد.

این پل با طول ۴۲٫۵ کیلومتر و پیشی گرفتن از رکورد قبلی که متعلق به پل «دریاچه Ponchartrain Causeway» در لوئیزیانا به طول ۳۸٫۳۵ کیلومتر بود توانست به طولانی ترین پل دریایی دنیا تبدیل شود.

این پل از طریق خلیج «ژیائوژو» شهر بندری «کینگدائو» را به جزیره «هوانگدائو» متصل می کند.

فاصله میان این دو منطقه بیش از ۳۰ کیلومتر از وسط دریا است و این پل مسیر ۴۰ دقیقه ای بین این دو شهر را به حدود ۲۰ دقیقه می رساند.

براساس گزارش لارپوبلیکا، این پل در مسیر خود وارد یک تونل ۱۰ کیلومتری نیز می شود. ساخت طولاترین پل دنیا که از می ۲۰۰۷ آغاز شد ۱۴٫۸ میلیارد یوآن (۲٫۳ میلیارد دلار) هزینه داشت.

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |

mo6549

 

 

چیدمان خانه همیشه کاری لذت بخش به خصوص برای خانم های خانه است اما باید به یکسری نکات مهم توجه کرد تا بعد از پایان کار، نا هماهنگی میان وسایل و فضا سبب پشیمانی شما از این نوع چیدمان نشود.

استفاده از نکته های کلیدی و اولیه که در ادامه گفته می شود به شما کمک می کند تا با چیدمان اصولی خانه ای زیبا آشنا شوید.

۱- سقف های بلند همیشه زیباتر به نظر می رسد. بهتر است برای آن که ارتفاع سقف تا کف زمین بیشتر به نظر برسد چوب پرده را نزدیک به سقف نصب کنید و پرده نیز تا کف زمین آویزان باشد. سعی کنید پرده فقط عرض پنجره را بپوشاند که در این صورت خانه باشکوه تر و بزرگ تر به چشم می آید.

۲- چیدمان خانه با انواع وسایل چوبی همیشه زیباست ولی این نکته قابل ذکر است که چیدمان خانه با یک رنگ از چوب فضای خانه را بسته و بی روح می کند. بنابراین بهتر است از طیف های مختلف چوب که رنگ هایی نزدیک به هم دارند در خانه استفاده کنید .

۳- بهتر است فرش یا قالیچه ای که برای پوشش کف در نظر می گیرید به اندازه باشد یعنی حدود ۵۰ تا ۶۰ سانتی متر از اطراف میز وسط مبلمان بیرون زده باشد. در غیر این صورت فضای خانه از شکل و فرم زیبای خود خارج می شود .

۴- سعی کنید از رنگ های بی روح برای رنگ آمیزی دیوارها استفاده نکنید؛ زیرا رنگ ها به خانه عمق و وسعت می بخشند. در صورت قرار گرفتن در چنین فضایی، دیوارهای خانه را با تابلوها و با تصاویری شاد و نیز وسایل رنگی تزیین کنید.

۵- مبلمان را در خانه به صورتی متعادل بچینید که در هر سمت از مبلمان ۵۰سانتی متر فضا برای رفت و آمد ساکنان وجود داشته باشد. همچنین قرار دادن آباژوری بزرگ در یک قسمت از این فضا، بسیار خانه را زیبا می کند. بهتر است مبلمان به طور کامل به دیوارها نچسبد.

۶- قرار دادن کتاب ها به صورت مرتب روی میزهای عسلی یا میزهای کناری کاناپه ها فضایی زیبا و فرهنگی ایجاد می کند. بهتر است جلدهای کاغذی از کتاب ها جدا شود و کتاب ها با رنگ و طرح و نقوش برجسته خود قرار داده شود که در این صورت زیباتر به نظر می رسد.

۷- کوسن ها از جمله وسایل تزیینی مبلمان است که در زیبا جلوه کردن مبل ها تاثیر گذار است. بهتر است تعداد محدودی کوسن روی مبلمان استفاده شود زیرا در صورت قرار دادن تعداد زیادی کوسن روی مبلمان، زیبایی و رنگ و طرح مبلمان دیده نمی شود.

۸- قرار دادن آینه های بزرگ با شکل و شمایل زیبا به خانه شما روح می بخشد و به بیننده وسعت دید می دهد. بنابراین همیشه قسمتی از خانه را برای قرار دادن آینه اختصاص دهید تا از بازتاب نور و رنگ در فضای خانه لذت ببرید.

۹- قرار دادن گل و گیاه همیشه به خانه زیبایی می بخشد اما قرار دادن بیش از اندازه گل و گیاه فضا را بسته و دلگیر می کند. اگر علاقه مند به قرار دادن گل و گیاه در خانه هستید بهتر است تنها فضای کوچکی را به این کار اختصاص دهید.

۱۰- هنگام خرید مبلمان به فضای خانه توجه کنید. طراحان چیدمان خانه بر این عقیده اند که مبلمان باید دو سوم از فضای خانه را پرکند و یک سوم برای رفت و آمد آسان خالی باشد. در غیر این صورت خانه علاوه بر این که کوچک به نظر می رسد همیشه بی نظم و شلوغ است.

منبع : salamatnews.com

گردآوری: مجله آنلاین روزِ شادی

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |

شکی نیست که همه می خواهند پولدار شوند؛ کتاب های زیادی در این باره نوشته شده، افراد بسیاری با ادعای اینکه می توانند راه های ثروتمند شدن سریع را به شما بیاموزند، کلاس هایی برگزار می کنند. در روزنامه ها و اطراف شما، افراد ثروتمندی نکته هایی برای پولدار شدن بیان می کنند و گروهی هم تضمین می دهند که می توانند شما را در مدت کوتاهی ثروتمند سازند. با وجود این، بیشتر این روش ها در دنیای واقعی جوابگو نیستند و دلیلش این است که مهم ترین جزء فرایند ثروتمند شدن شما، خودتان هستید. بدون دانش عمیق، ریسک پذیری، انعطاف پذیری، اراده، زمان و… این توصیه ها و روش ها مسلما راه به جایی نمی برند. در هر صورت ما هم در این مطلب قصد داریم چند نکته را برای ثروتمند شدن به شما گوشزد کنیم. اگر پولدار نشدید، بدانید تقصیر خودتان بوده است.

۱ – ثروتمند شدن از طریق یک حرفه
دانش آکادمیک فرا بگیرید
مهم نیست که دانش شما در رشته مورد نظر با تحصیل در مقطع دوره فوق لیسانس دانشگاه صنعتی شریف حاصل شده باشد یا اینکه از طریق ثبت نام در یک دوره آموزشی بدان دست یافته باشید بلکه باید دانش فیلد مطلوب کاری خود را در حد قابل قبولی داشته باشید. حتی مواردی که رویکرد کاملا تئوریک دارند، در بعضی مواقع در پروژه های واقعی به کمک شما آمده و باعث تمایز شما از سایر همکاران تان می شود. در ضمن، هنگام استخدام نیز رزومه علمی شما تاثیر بهتری از سوابق نامعلوم و حتی غیرمعتبر کاری در نزد کار فرما خواهد داشت.

حرفه آینده تان را درست انتخاب کنید
اگر اولویت اول شما کسب ثروت و زندگی راحت در آینده است، خیلی دنباله رو علاقه خود به رشته خاصی نباشید. به نتایج تحقیقاتی که در مورد متوسط درآمد مشاغل مختلف انجام شده، نگاه کنید تا ببینید در کدام رشته ها که به علایق شما نزدیک ترند، احتمال ثروتمند شدن بیشتر است. به طور مثال احتمال ثروتمند شدن شما در نقش یک مهندس مالی بیشتر از یک استاد دانشگاه خواهد بود.

مکان درستی را برای فعالیت شغلی انتخاب کنید
به جایی بروید که شغل های بهتر و بیشتری وجود دارد. مثلا به عنوان کارشناس مسائل مالی و بورس، زمینه کاری بهتر و امکان رشد بیشتری در تهران برای شما وجود خواهد داشت تا در یک شهرستان کوچک.

ابتدا شغلی برای کسب تجربه پیدا کنید
تا می توانید برای جاهای مختلف درخواست کار بفرستید و مصاحبه بروید. هنگامی که کار مورد نظر را یافتید آن را نگه دارید و سعی کنید تجارب لازم برای موفقیت های آینده را کسب کنید. تا پیدا شدن یک کار مناسب نیز می توانید در یک شرکت معتبر کارآموزی کنید و تجربه کسب کنید.

شغل و کارفرمایتان را تغییر دهید
با این کار می توانید دستمزد خود را افزایش داده، تجارب کاری و غیرکاری مختلف به دست آورده و ریسک بیکاری آینده به دلیل تک بعدی بودن را کاهش دهید. از اینکه این کار را بارها انجام دهید واهمه نداشته باشید. اگر شما کارمند با ارزشی باشید، حتی ممکن است کارفرمای فعلی تان برای نگه داشتن شما، افزایش حقوق و سایر مزایا را در نظر بگیرد. ممکن است وابستگی به شرایط فعلی، ترس از محیط و کار جدید یا وفاداری شغلی، شما را در این اقدام سست کند، اما به یاد داشته باشید برای پیشرفت باید مدام در حرکت باشید، بنابراین برای یافتن موقعیت های تازه گوش به زنگ باشید.

تجارت شخصی راه اندازی کنید
بیشتر افراد موفق یک درآمد جانبی به جز حقوق ثابت ماهانه دارند که گاهی از این کارهای جانبی درآمد بیشتری عایدشان می شود. این کار تمرکز و وقت زیادی می طلبد و استرس زیادی به شما وارد می کند، اما بعد از چند وقت که به سوددهی رسید، شما می توانید نتیجه آن را ببینید. علاوه بر درآمد بیشتر، شما این مزیت را خواهید داشت که رئیس خود باشید و زمان های کاری خودتان را تنظیم کنید. پیشنهاد می کنیم پس از کسب تجربه در یک زمینه خاص و به دست آوردن دانش جنبه های مختلف آن، تجارت خود را شروع کنید.

۲ – ثروتمند شدن از طریق سرمایه گذاری
سرمایه گذاری کردن در تحصیل
حتی اگر موفق نشدید از طریق کنکور وارد دانشگاه شوید، با هزینه شخصی به دانشگاه بروید. مطمئن باشید با انتخاب رشته صحیح بعدها چند برابر هزینه سرمایه گذاری شده برای تحصیل خود را به دست خواهید آورد. برای مثال اگر شخصی که به تجارت علاقه مند است، مدرک MBA بگیرد، هزینه تحصیل خود را بعدها در کمتر از یک سال به دست خواهد آورد.

در بازار های مالی سرمایه گذاری کنید
بازارهای مالی محل مناسبی برای چند برابر کردن پول شما هستند. اگر خود را به دانش لازم مجهز کنید و فرد فرصت​شناسی باشید قادر خواهید بود چند برابر درآمد سالانه خود را از این طریق به دست آورید. خرید سهام شرکت های معتبر و اوراق قرضه راهی مطمئن برای ایجاد درآمد فرعی است. برای افراد ریسک پذیرتر، سرمایه گذاری در بازار بورس، سود بیشتری به دنبال خواهد داشت. در کنار اینها نباید از سرمایه گذاری روی طلا و ارز غافل شد. این بازارها در شرایط بحران های اقتصادی داخلی یا جهانی، به طرز شگفت آوری سودآوری دارند.

در مستغـــلات سرمــایه گـــذاری کنید
خریداملاک استیجاری یا زمین در مکان های رو به رشد، سرمایه گذاری است که شما همواره برنده آن خواهید بود. با توجه به افزایش جمعیت و در نتیجه بالا رفتن تقاضا برای مسکن و همچنین املاک تجاری، می توانید انتظار یک سود تضمین شده را داشته باشید. اگر فرد ریسک پذیری نیستید می توانید با خرید یک واحد استیجاری، نه تنها از افزایش سرمایه خود مطمئن شوید، بلکه از اجاره ماهانه آن استفاده کنید. اگر هم وقت و انرژی کافی دارید و به دنبال سود بالا هستید، پیشنهاد می شود به صورت فردی یا مشارکتی اقدام به ساخت وساز کنید.

وقت خود را سرمایه بدانید
به جای اینکه چند ساعت در روز را به بطالت صرف کنید، سعی کنید برای کل روزتان برنامه ریزی داشته باشید. از هر زمانی برای یادگیری مطالبی مانند ساز و کارهای اقتصادی، عملکرد شرکت های بورس، مدل های ریاضی ساده و پیشرفته تحلیل مالی و … استفاده کنید.

از خریدهایی که ارزش آنها در آینده پایین خواهد آمد، اجتناب کنید
به طور مثال خرید یک ماشین گران قیمت، اقدام جالبی از لحاظ اقتصادی به شمار نمی آید، زیرا صرف نظر از میزان کاری که از آن می کشید، بعد از ۵ سال، ارزش آن به میزان زیادی افول خواهد کرد.

ثروتمند بمانید
ثروتمند شدن سخت است، اما ثروتمند ماندن حتی از آن هم سخت تر است. دارایی شما همواره از بازار تاثیر می پذیرد و بازار هم که پستی و بلندی های خود را دارد. اگر شما در زمانی که بازار در شرایط خوبی به سر می برد، بی خیال باشید و استفاده حداکثر را نبرید، در زمان رکود محکوم به شکست و بازگشت به پله نخست خواهید بود. اگر ارتقایی در حقوق خود داشتید یا سهامتان سوددهی خوبی داشت، این مبلغ اضافه را پس انداز یا سرمایه گذاری کنید، زیرا قریب به یقین با روزهای سخت مواجه خواهید شد.

۳ – ثروتمند شدن از طریق پس انداز روزانه
چند حساب پس انداز باز کنید
بهتر است هر فردی بیش از یک حساب پس انداز داشته باشد تا با ریختن مقداری از درآمد ماهانه در حساب های دیگر از خرج های اضافی جلوگیری کند. به طور مثال، بهتر است هر زمان که حقوق خود را دریافت کردید و همان ابتدا درصدی از پولتان را در حساب مخصوصی بریزید و کارت آن را همیشه در منزل نگه دارید. یک حساب مخصوص خرج منزل و یک حساب هم برای تفریحات ماهانه داشته باشید.

بودجه بندی کنید
یک بودجه ماهانه که تمامی هزینه های اولیه شما را پوشش دهد، مقرر کرده و مقدار کمی را هم برای تفریح و سرگرمی کنار بگذارید. هیچگاه از این مقدار در خرج کردن فراتر نروید.

به ماشین و منزل سطح پایین رضایت دهید اما قانع نباشید
معمولا انتظاری را که از یک منزل ویلایی دارید، یک آپارتمان هم برآورده می سازد. آپارتمان مسکونی را می توان با یک نفر دیگر شریک شد و به یک ماشین دست دوم رضایت داد. در یک کلام تجمل گرا نباشید. با این کار ماهانه مقدار زیادی پول پس انداز خواهید کرد تا اینکه روزی برسد که بتوانید بهترین منزل و ماشین را بخرید بدون اینکه چیزی از درآمدزایی شما کم شود.

منبع : aftabir.com

گردآوری: مجله آنلاین روزِ شادی

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |

عجیب‌ترین طوطی جهان نوعی نادر و کمیاب از طوطی است که پرواز نمی‌کند و تنها ۱۲۷ عدد از آن در جهان موجود است.

آنچه که مشاهده می‌کنید تصویر یکی از نادرترین انواع طوطی‌های جهان به نام «کاکابو» است که تنها در نیوزلند زندگی می‌‌کند و نسل آن به شدت در معرض خطر انقراض قرار دارد، به گونه‌ای که تنها ۱۲۷ عدد از آن در جهان وجود دارد.

معنای لغوی کلمه «کاکابو»، «طوطی شب» است و به دلیل این که این حیوان معمولا شبها از خانه خود خارج می‌شود آن را «طوطی شب» صدا می‌کنند. مهمترین ویژگی این طوطی که آن را در میان دیگر پرندگان بی‌نظیر کرده پرواز نکردن این حیوان است و از نکات جالب دیگر درباره این طوطی عمر طولانی آن است که تا ۹۰ سال می‌رسد.

طوطی کاکابو به‌طور معمول دارای پرهایی سبز، نوک بزرگ خاکستری، بال‌‌ها و دم کوتاه و کوچک و دو ساق کوتاه و پنجه‌های بزرگ است که به آن توانایی بسیاری در بالا رفتن از درختان می‌دهد.

این طوطی دارای عادات عجیبی است از جمله اینکه این پرنده هر دو یا سه سال یک‌بار جفتگیری می‌‌کند. افزون بر اینکه جنس نر هیچ نقشی در محافظت از جوجه‌‌های خود ندارد و همین موجب می‌شود تا جوجه‌های این طوطی در معرض خطرات زیادی در طبیعت باشند.
منبع: خبرگزاری فارس

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |

157581

 

 

برای هر خرجی دلیل داشته باشید. یعنی هر وقت می خواهید برای هرکاری پولی خرج کنید اول از خودتان سوال کنید چرا دارم این پول را خرج میکنم و در مقابلش چه چیزی به دست می آورم.

اعتدال و میانه روی در زندگی رمز موفقیت است. همانقدر که خساست باعث رنج و عذاب است ولخرجی زیاد هم باعث پشیمانی است.
در این گزارش به سراغ خسیس های شناخته شده رفته و از آنها توصیه های کاربردی برای پس انداز کردن گرفته تا ولخرج ها یاد بگیرند.

۱۰ توصیه کاربردی ولخرج ها برای رهایی از خسیسی را اینجا ببینید
۱ – پول زیاد حمل نکنید
اگر ولخرجی معضل زندگی تان شده و هر ماه برای پول های زیادی که هدر می دهید غصه می خورید. اگر کنترل خرج هایتان از دستتان خارج شده . اولین وساده ترین راهکار این است که به اندازه نیاز هر روزتان پول حمل کنید. اینطوری هم دزدان احتمالی کیفتان را ناامید می کنید، هم از خرج های زیادی جلوگیری خواهید کرد.
این قانون شامل کارت های بانکی هم می شود. لازم نیست همیشه کارت بانکی شما در جیبتان باشد.

۲ – با ولخرج ها نگردید
تاثیر کمال همنشین را هیچ وقت از یاد نبرید. دوستان ولخرج شما را ولخرج می کنند، از آنها فاصله بگیرید. نه اشتباه نکنید حرف خسیس ها این نیست که دوستان ولخرجتان را رها کنید بلکه با آنها در مکان هایی قرار بگزارید که امکان ولخرجی کم تر است. یک مرکز خرید ویایک رستوران گران قیمت محل مناسبی برای قرار گذاشتن با ولخرج ها نیست.

۳ – برای خرید سقف بگذارید
برای هر نوع خریدی از لباس و تفریح گرفته تا مسافرت رفتن خود قاعده و قانون تعریف کنید. این به معنی خود آزاری نیست دقت کنید این توصیه ها برای کسانی است که از اعتدال خارج شده اند و نیاز به کنترل دقیق دارند. اگر جزء ولخرج ها نیستید و می توانید تعادل را رعایت کنید لازم نیست خیلی سخت بگیرید اما برای ولخرج ها تا باز گشتن به مسیر درست این یک راهکار ضروری است.

۴ – تب مارک ها را ترک کنید
کالاهای مارک دار باکلاس هستند، زندگی بدون مارک غیرممکن است را کلا کنار بگذارید. سراغ کالاهای باکیفیت و با قیمت مناسب بروید لزوما هرکالای گرانی با ارزش و با کیفیت نیست.

۵ – دلیل داشته باشید
برای هر خرجی دلیل داشته باشید. یعنی هر وقت می خواهید برای هرکاری پولی خرج کنید اول از خودتان سوال کنید چرا دارم این پول را خرج میکنم و در مقابلش چه چیزی به دست می آورم.

۶ – چانه بزنید
هرچیزی را که فروشنده ها می گویند قبول نکنید. حتما تا جایی که راه دارد چانه بزنید در ایران برای هرکالایی امکان چانه زنی وجود دارد. پس از فرصتتان استفاده کنید.

۷ – تنبلی را کنار بگذارید
ولخرج ها همیشه منتظرند تا از اول ماه دیگر از ولخرجی دست بردارند و رویه منطقی برای خرج کردنشان در پیش بگیرند اما متاسفانه اول ماهشان هیچ وقت نمی آید. از همین امروز شروع کنید و کار امروز را به فردا نیندازید.

۸ – حساب پولتان را داشته باشید
همیشه باید بدانید که موجودی حسابتان چقدر است و جیبتان چقدر پول دارد . خیلی از افراد هستند که از موجودی حسابشان بی اطلاع اند. این امر باعث می شود که کنترل مخارج و درآمد ها دشوار شود.

۹ – خرید عمده یک راهکار ساده
مواد شوینده گالنی به صرفه تر از ظرف های کوچک است. یک جعبه ۱۰ تایی دستمال کاغذی یک بسته جایزه دارد. علاوه براین هر روز کالاها گران می شود . خرید عمده به معنای خرید زیاد نیست بلکه به این معنی است که کالاهای مصرفی که هر روز به آنها احتیاج دارید را به شکل عمده و مصرف چند ماه بخرید

۱۰ – آهسته و پیوسته پیش بروید
همیشه پس انداز کنید هر چقدر مبلغتان کم باشد مهم نیست مهم این است که همیشه به پس انداز فکر کنید و از هرمبلغی که به دست می آورید مبلغی هرچند اندک را پس انداز کنید.

منبع : banki.ir

گردآوری: مجله آنلاین روزِ شادی

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |

افسانه اول: کوتاه‌کردن زود به زود موها باعث می‌شود موها سریع‌تر رشد کنند.
واقعیت: موهای شما در هر ماه، ۱ تا ۵/۱ سانتی‌متر رشد می‌کند، چه آنها را قیچی کنید و چه به حال خود رهایشان کنید. البته ممکن است در تابستان موها اندکی سریع‌تر رشد کنند ولی شما نمی‌توانید با کمک قیچی آرایشگری کاری بکنید که سرعت رشد موهایتان افزایش یابد. در واقع، کوتاه‌کردن موها یک کار انجام می‌دهد: انتهای خراب و دو شاخه موهایتان را حذف می‌کند و باعث می‌شود موهایتان ظاهر بهتری پیدا کنند…

افسانه دوم: اگر یک موی سفید را بکنید، به جای آن دو سه تار موی سفید جدید درمی‌آید.
واقعیت: اگرچه این مطلب یک افسانه است و حقیقت ندارد ولی کندن موها عادت بدی است. کندن موها به ریشه آنها آسیب می‌زند و باعث ایجاد عفونت یا اسکار (جوشگاه) می‌شود، یعنی جای آن باقی مانده و مویی در آنجا رشد نمی‌کند.

افسانه سوم: شستشوی موها با آب سرد پس از شامپو زدن، باعث درخشندگی موها می‌شود.
واقعیت: این کار ممکن است خواب را از سر شما بپراند ولی تاثیری در درخشندگی موهای شما ندارد.

افسانه چهارم: برای اینکه موهایتان واقعا تمیز شود، باید چند بار آنها را شامپو بزنید و بشویید.
واقعیت: یک بار شامپوزدن و شستشوی درست هم همین کار را می‌کند.

افسانه پنجم: اگر در روز ۱۰۰ بار موهایتان را برس بزنید، برای موها خیلی مفید است.
واقعیت: برس زدن فقط برای این است که به موها حالت بدهید. برس‌زدن زیادی، موها را از فولیکو‌ل‌های‌شان بیرون می‌کشد و تارهای مو را ضعیف می‌کند. همچنین برای موهای چرب، مناسب نیست چون موجب چرب شدن بیشتر مو می‌شود.

افسانه ششم: با کمک برخی محصولات آرایشی، می‌توان انتهای دو شاخه موها را ترمیم کرد.
واقعیت: وقتی موها دو شاخه می‌شوند، دیگر این اتفاق افتاده و تنها کاری که شما می‌توانید انجام دهید، این است که قیچی را بردارید و آنها را ببرید. البته برخی آرایشگران با کمک مواد آرایشی خاصی که حاوی موم هستند، کاری می‌کنند که انتهای دوشاخه موها به هم چسبیده و کمتر جلب توجه کند. اما عقل می‌گوید که همان قیچی‌کردن، کار راحت‌تری است.

افسانه هفتم: استرس باعث ریزش موها می‌شود.
واقعیت: موهای شما همیشه در حال ریزش هستند و به‌طور طبیعی روزانه ۵۰ تا ۱۲۰ تار موی شما می‌ریزند ولی این امکان وجود دارد که وقتی شما به طرز وحشتناکی دچار استرس هستید (یعنی یک چیزی در حد طلاق گرفتن یا از دست دادن شغل) چند تار مو بیشتر بریزد. البته بارداری و مصرف برخی آنتی‌بیوتیک‌ها هم همین اثر را دارند ولی مهم این است که بعد از گذشت چند هفته، وقتی اوضاع رو به راه شد، این موها دوباره رشد می‌کنند.
www.nedayemoshaver.com

گردآوری: مجله آنلاین روزِ شادی

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |
محققان ایتالیایی دریافتند که شیر خر در کاهش وزن اضافه و نیز برای قلب بسیار مفید است.

این تحقیقات که توسط گروهی از دانشمندان دانشگاه ناپولی ایتالیا انجام شده است، نشان می دهد که شیر خر به دلیل داشتن مقدار زیادی امگا ۳ و کلسیوم که برای قلب انسان بسیار مفید هستند، در کاهش وزن انسان بسیار موثر است.

این بررسی ها نشان می دهد که مصرف روزانه این شیر باعث حفظ انرژی و در نتیجه آن نشاط انسان می شود.

اتحادیه کشاورزان ایتالیا در این باره گفت: یکی از جدیدترین مواد غذایی در صنعت تولید بستنی این کشور بستنی هایی از شیر خر است که تولید، عرضه و مصرف آن در مزارع این کشور به طور مستقیم انجام می شود.

در ادامه این گزارش آمده است که پیش بینی می شود مردم این کشور در سال جاری حدود ۲میلیارد یورو  برای خرید این نوع بستنی هزینه کنند.

منبع: bornanews.ir

گردآوری: مجله آنلاین روزِ شادی

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |

به گزارش سرویس بین الملل برنا به نقل از پایگاه خبری نیویورک دیلی نیوز، رگی براون در این مراسم مانند اوباما لباس پوشید و با انجام حرکاتی، اعمال و رفتار باراک اوباما را تقلید کرد.

در پایان این مراسم که در نیواورلئان برگزار شد، براون همانند رییس جمهور که پس از پایان سخنرانی بدرقه می شود، توسط برخی افراد حاضر در آنجا بدرقه شد.

گفتنی است در این مراسم نامزدهای جمهوری خواهان از جمله میت رومنی، نیوت گینگریچ، میشل باخمان و تیم پاولنتی حضور داشتند.


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |

کروسل، سازنده سوئدی ابزارهای الکترونیکی سیار، لیست ۱۰ گوشی پرفروش ماه ژانویه ۲۰۱۲ را منتشر کرد.

به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، این لیست براساس میزان سفارش قطعات گوشی‌های تلفن همراهی است که برای ساخت در ماه ژانویه ۲۰۱۲ به کروسل سفارش داده شده است.

لیست منتشر شده از سوی کروسل به دلیل انعکاس میزان فروش گوشی‌های تلفن همراه در شش قاره جهان و بیش از ۷۰ کشور دنیا قابل اعتماد است.

لیست پرفروش‌ترین گوشی‌ها از این قرار است:

۱- (۱) آیفون اپل ۴/۴S
2- (2) سامسونگ I9100 گلکسی S II
3- (3) سونی اریکسون ایکسپریا Arc/Arc S
4- (-) سامسونگ گلکسی نوت
۵- (۵) سامسونگ گلکسی نکسوس
۶- (-) نوکیا c2-01
7- (7) نوکیا ۳۷۲۰ کلاسیک
۸- (-) سونی اریکسون ایکسپریا ری
۹- (۱۰) HTC Sensation
10- (-) سونی ایکسپریا S

عددهای نمایش داده شده در پرانتز موقعیت گووشی‌ها در ماه گذشته است.

سه گوشی برتر معرفی شده از سوی کروسل در سال ۲۰۱۲ نشان می‌دهد که آنها در ماه دسامبر سال ۲۰۱۱ نیز در صدر پرفروش ترین گوشی‌ها قرار داشته‌اند.

اولف سندبرگ مدیرعامل کروسل با اعلام این مطلب گفت: در این رده‌بندی دو نکته جالب توجه وجود دارد. نکته اول این است که گرایش به سمت گوشی‌های با ابعاد بزرگتر به وضوع قابل مشاهده است و آن را در فروش بالای گوشی‌های مدل گلکسی نوت و گلکسی نکسوس می‌توان مشاهده کرد که محبوب شده‌اند.

وی افزود: نکته دوم این است که گوشی همچون سونی Xperia S که هنوز در فروشگاه‌ها عرضه نشده است، با حجم بالایی از پیش‌خرید مواجه شده است که موجب شد آن را در لیست ۱۰ گوشی برتر ماه ژانویه ۲۰۱۲ قرار دهد که این موضوع حاکی از این است که بازار در این فصل انتظارات بالایی از سونی دارد.

گردآوری: مجله آنلاین روزِ شادی

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |
untitled
پژوهش های محققان فرانسوی نشان داد که کاهش آب بدن کارایی حافظه کوتاه مدت را کاهش داده و موجب اختلال در توانایی تمرکز می شود.
تقریباً ۶۰ درصد بدن انسان را آب تشکیل داده است و بافت مغز، خود به تنهایی ۸۵ درصد آب دارد.
آب یکی از عناصر حیاتی تشکیل دهنده سلول های بدن است و کمبود آن بسیاری از ارگان ها و واکنش های شیمیایی بدن را با مشکل روبرو می سازد.
مراحل اولیه از دست رفتن آب بدن معمولاً هیچ علامت یا نشانه ای ندارد فقط ممکن است با خشکی دهان و احساس تشنگی شروع شود. علایم دیگری که به دنبال آن بروز می کنند عبارتند از: خشکی و گرمی پوست، سرگیجه و گرفتگی عضلات دست یا پا، تحریک پذیری و از دست دادن قدرت تمرکز.
توصیه می شود برای تامین آب مورد نیاز بدن روزانه ۸ لیوان آب بنوشید. شیر، میوه ها و سبزیجات نیز به تامین مایعات مورد نیاز بدن کمک می کنند.

منبع: سیمرغ


تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.