saeedpublic.loxblog.comمطلبستان بدون شرح.
جالب انگیز شاید ندانی اما در اینجا میدانیبا ما تبادل لینک کنید جهت همکاری .بر روی تبلیغات کلیک کنید /
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |
untitled
علی ربانی درباره رسم دیرینه قنداق کردن نوزادان اظهار کرد: یکی از اشکالاتی که به قنداق کردن وارد است این است که باعث می‌شود وضعیت در رفتگی لگن که در بعضی نوزادان وجود دارد بدتر شود. یا نوزادانی که مستعد در رفتگی لگن هستند دچار این عارضه شوند.
وی گفت: قنداق کردن برخلاف نظر گذشتگان نه تنها اندام نوزاد را بهتر نمی‌کند بلکه مشکلات اندامی هم به وجود می‌آورد.
وی افزود: از نظر بهداشتی نیز تعداد دفعاتی که قنداق نوزاد وارسی و باز می‌شود به نسبت نوزادی که قنداق نمی‌شود کمتر است که از نظر بهداشت عمومی صحیح نیست و پوشک کردن نوزاد بدون قنداق کردن شرایط بهداشتی بهتری فراهم می‌کند.
این پزشک با بیان اینکه قنداق کردن نوزادان از نظر علمی مردود است اظهار کرد: طرفداران این روش هم‌اکنون کمتر شده‌اند اما هنوز هم بین برخی خانواده‌ها این روش استفاده می‌شود.
به گفته وی، در قدیم شاید به دلیل کمبود وسایل گرمایشی و حفظ دمای بدن، نوزاد را قنداق می‌کردند اما الان با گرم شدن فضای خانه‌ها بهانه‌ای برای قنداق کردن وجود ندارد.
ربانی با بیان اینکه برخی باورهای قدیمی با دریافت‌ها و نظریات جدید علمی باید در ذهن والدین اصلاح شود تأکید کرد: توصیه‌هایی که پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها و مسن‌ترها می‌کنند تا زمانی باید استفاده شود که از نظر علمی تأیید شده باشد.
وی افزود:‌ به طور مثال ۲۰ سال پیش گفته می‌شود غذا دادن به کودک باید از چهار ماهگی شروع شود اما حالا تاکید می‌شود تا پیش از شش ماهگی به جز شیر مادر کودک نباید با هیچ ماده غذایی دیگر تغذیه شود.
وی درباره شایع‌ترین عادت‌های قدیمی بین خانواده‌ها گفت: به طور مثال به نوزاد شیر خشت می‌دهند، شیر مادر را در چشم نوزاد می‌ریزند. حتی برخی موارد دیده شده که به نوزاد ترنجبین می‌دهند تا زردی نگیرد که هیچ‌کدام از این موارد توصیه نمی‌شود و والدین باید از آنها پرهیز کنند.
منبع:salamatnews.com
 
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 17 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |

وقتی دکتر آرتور این تصویر عجیب و غریب را بر روی صفحه فیس بوک خود منتشر کرد ، همه بینندگان از دیدن این موجود عجیب شوکه شدند و فکر می کردن این عکس جعلی و یا فتوشاپ باشد اما در واقع این موجود عجیب یک پروانه واقعی بود.که به سختی می توان تشخیص داد.

این پروانه زیبا که در ونزوئلا کشف شده است هنوز نام علمی ندارد.

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 17 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |

تابلویی که در عکس می‌بینید جاده‌ای را نشان می‌دهد که به یک خانه منتهی می‌گردد. این صحنه چه چیزی کم دارد؟
- یک درخت
- یک آبگیر (برکه)
- آدمها
- یک تکه ابر
- یک ماشین
.
.
.
.
.
.
درخت:
در زندگی شخصی، به بیشترین چیزی که اهمیت می‌دهید رشد معنوی خودتان است.
یک آبگیر برکه:
در زندگی شخصی، به بیشترین چیزی که اهمیت می‌دهید داشتن یک رویا است.
آدم ها:
در زندگی شخصی، به بیشترین چیزی که اهمیت می‌دهید رابطه داشتن با افراد دیگرست.
یک تکه ابر:
در زندگی شخصی، به بیشترین چیزی که اهمیت می‌دهید دوستتان است.
یک ماشین:
در زندگی شخصی، به بیشترین چیزی که اهمیت می‌دهید پول است

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 17 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |

سلامت -ترس را در شکم و معده نیز می‌توان حس کرد ولی می‌گویند جایگاه عشق، قلب است. لجبازی نکنید. عکس قلب و تیری را که به سمت آن پرتاب شده است همگان دیده‌اند. در عهد باستان ارسطو معتقد بود قلب جایگاه تمامی احساسات است، هر چند که کلود گالین – پزشک یونانی قرن دوم میلادی – جگر را مرکز همه چیز می‌دانست اما با این حال قرن‌هاست که بشر با قلبش هم حس می‌کند و هم تصمیم می‌گیرد.

در نیمه دوم قرن ۱۳ میلادی، قلب به‌طور رسمی جایگاه عشق خوانده شد و در تمامی تصاویر مذهبی، قلب مکان مقدس عشق خداوندی معرفی شد. در قرن ۱۸ میلادی گرچه علم قلب‌شناسی در حال بال و پر گرفتن بود ولی جایگاه عشق متزلزل نشد تا آنکه سرانجام در قرن ۲۰ میلادی، انسان عشق را احساسی تولید و کنترل شده از سوی مغز دانست. انسان قرن بیستمی عشق را بی‌اهمیت و نتیجه گذرای فعل و انفعالات شیمیایی در بدن جلوه داد. بشر قرن بیست و یکی نیز بیشتر به <ماتریالیسم> زیستی گرایش پیدا کرده است.

تحقیقات اخیر نشان داده است که عشق نتیجه واکنش متقابل مغز (مراکز مربوط به غرایز، احساسات و منطق) و قلب است جالب است که بدانید قلب نقش مستقل در عاشق‌شدن بازی می‌کند. گاهی عشق اصلا نتیجه یک تصمیم عاقلانه و منطقی نیست. در واقع مغز در این میان نقش اندکی ایفا می‌کند. ده‌ها هزار نرون، اطلاعات درونی بدن را به مغز مخابره می‌کنند و در نهایت مرکز مربوط به غرایز با بررسی این اطلاعات و اطلاعات هورمونی، دستور بروز عکس‌العمل‌های فیزیکی اتوماتیک مانند ترس، خشم و شادی … را صادر می‌کند. هنگامی که عاشق می‌شوید، مغز فرمان می‌دهد تا ضربان قلب تند، پوست سرخ و تنفس عمیق‌تر شود.

به لطف تکنیک‌های مدرن عکس‌برداری از مغز، هم‌اکنون می‌دانیم که مرکز احساسات در مغز کجاست و به این منطقه در اصطلاح “مغز احساسی” می‌گویند.

به‌طور خلاصه وقتی فردی را می‌بینید که به دلتان می‌نشیند، بخش مربوط به غرایز در مغز فعال می‌شود و از بخش مربوط به احساسات می‌خواهد نظرش را درباره فرد روِیت شده بگوید. بخش احساسات در تمامی خاطرات ذخیره شده در مغز موقعیت‌های مربوط به این فرد و این حس را مورد بررسی قرار می‌دهد و نتیجه را چه خوب و چه بد بازگو می‌کند. بخش منطقی مغز نیز موقعیت و داده‌ها را با توجه به معیارهای خود ‌‌می‌سنجد و ممکن یا غیرممکن بودن ایجاد یک رابطه عاشقانه را به کمک هورمون‌های مختلف مخابره می‌کند.

نکته جالب توجه آنجاست که دانشمندان پس از بررسی تصاویر گرفته شده از مغز یک انسان عاشق متوجه شدند که در عشق همان مناطقی درگیر می‌شوند که وقتی انسان از مواد مخدر یا مشروبات الکلی به مقدار زیاد مصرف می‌کند، دچار اختلال می‌شوند. کشف این موضوع، توجیهی برای این ادعاست که عشق کور است.

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 17 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |


آیا می‌دانید که استفاده زیاد و درازمدت از حالت‌دهنده‌های مو همانند ژل، موس و... باعث آسیب به ریشه و ریزش مو می‌شود ؟

آیا می‌دانید که سن سکته قلبی در ایران به 35 سال رسیده است ؟

آیا می‌دانید که مجموع طول رگ های خونی در بدن یک انسان بالغ تقریبن 1560مایل است اما پهنای قسمت بزرگ تری از این شبکه موی رگهای خونی (ریز ترین رگ های خونی ) فقط 009/0 میلی متر یا 10/1 برابر کلفتی تا رموی انسان میباشد. اگر تمام رگ های خونی بدن انسان را بتوان جدا وباز وپهن کرد کل منطقهای را که می پوشاند 96 یارد مربع خواهد بود ؟

 

آیا می‌دانید که برای تماس‌های کم‌تر از 60 ثانیه رومینگ(Roaming) ، هزینه یک دقیقه محاسبه می‌شود ؟

آیا می‌دانید که نیکوتین سیگار به سرعت جذب خون میشود و در مدت ٣٠ ثانیه به مغز میرسد و بر سلول های مغز اثر میگذارد ؟

آیا می‌دانید که دلفین ها همانند گرگ ها هنگام خواب چشم هایشان را باز می گذارند؟

آیا می‌دانید که اولین استفاده از دستگاه فکس (fax)در سال ١٨۴٣ انجام شد؟

آیا می‌دانید که سختی آب مشابه سختی بتن است؟

آیا می‌دانید که کرم های ابریشم در ۵۶ روز ٨۶ برابر خود غذا می خورند ؟


آیا می‌دانید که قلب در یک سال 36 میلیون مرتبه میزند. و اگر ما تا سن هشتاد سالگی زنده بمانیم قلب ما 3000 میلیون مرتبه میزند ؟

آیا می‌دانید که دانشمندان میکروسکوپی بر مبنای تصویربرداری تشدید مغناطیسی توسعه داده‌اند که تفکیک‌پذیری آن هزار برابر بیشتر از تفکیک‌پذیری MRI معمولی است ؟

 

آیا می‌دانید که بیشتر سردردهای معمولی از کم نوشیدن آب است؟

 

آیا می‌دانید که حفظ تعادل گربه در سبیل های اوست و اگر سبیل های او را ببریم هرگز نمی تواند از درخت بالا رود.یا از سوراخی عبور کند ؟

آیا می‌دانید که حس بویایی پشه ها بسیار قوی است وغذای اصلی ان ها شیره گیاهان است که این غذا برای نرها کافی است ؟

 

آیا می‌دانید که در فلسفه اردیسم (ORODISM) خوشبختی انسان به ترتیب شادی ، آزادی و میهن است ؟

آیا می‌دانید که چشم انسان معادل یک دوربین ١٣۵ مگاپیکسل عمل میکند؟

آیا می‌دانید که رشد کودک در بهار بیشتر است.

آیا می‌دانید که قلب انسان به هنگام عطسه یک میلیونیم ثانیه می ایستد.

 

آیا می‌دانید که بزرگترین واحد تولید الفین جهان در واحد پتروشیمی جم در عسلویه بوشهر می باشد ؟

آیا می‌دانید که تحقیقات جدید انجام شده در جوانان نشان می‌دهد استفاده از بازی‌های ویدئویی و رایانه‌ای با ناتوانی ارتباط مناسب جوان با دوستان و اطرافیانش مرتبط است؟

 

آیا می‌دانید که موریانه ها قادرند تا دو روز زیر آب زنده بمانند؟

آیا می‌دانید که نیمی از تهران کلنگی محسوب می شود ؟

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 16 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |


انسان چیست ؟ شنبه: به دنیا می آید.  یکشنبه: راه می رود.  دوشنبه: عاشق می شود.  سه شنبه: شکست می خورد.  چهارشنبه: ازدواج می کند.

 پنج شنبه: به بستر بیماری می افتد.  جمعه: می میرد.

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 16 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |

 

ماهی پیرانا,پیرانای شکم سرخ,انواع پیرانا

ماهی پیرانا
ماهیهای پیرانا به خاطر قدرت تایید شده شان در بلعیدن حیوانات بزرگ –و حتی انسانها- در زمانی کم شناخته شده هستند. اگرچه تا کنون رویدادی از مرگ انسان به وسیله ی این ماهی ثبت نشده است. بر خـلاف انسانـها پیرانا را برای مصرف غذایـی صیـد می کنند زیرا گوشت پیرانا خوش طعم و مطبوع است.
پیرانا معمولا از ماهیهای کوچکتر تغذیه می کند و این کار اغلب به سادگی با گازگرفتن از فلس یا باله ی آنها صورت می پذیرد. ولی این ماهیها تحت شرایط معین به خصوص اگر در یک دریاچه ی خشک به دام بیافتند به هر نوع حیوان دیگری که اشتباهاً در آب بیافتد حمله خواهند کرد.

البته فقط چهار یا پنج گونه از مجموع 20 گونه ی پیرانا از این لحاظ خطرناک هستند.
ماهی های پیرانا منطقه هایی از آبهای آمریکای جنوبی را که دارای آبهای تازه است به عنوان محل زندگی انتخاب می کنند، و گونه های گوشتخوار درقالب دسته های بزرگ ماهی به سوی خون و همچنین حرکت در آب جذب می شوند.
بعضی از قبایل هندی ساکن آمریکای جنوبی به طور سنتی از دندانهای پیرانا به عنوان ابزارهای بریدن استفاده می کنند.
محل زندگی پیرانای شکم سرخ یک منطقه ی کاملا وسیع در آمریکای جنوبی است و تقریباً در هر شاخه از رودخانه ی آمازون لانه می گزیند.
با این که پیرانا به درنده خویی مشهور است، کودکان هندی بدون هیچ درنگی به درون رودخانه هایی می پرند که پر از پیراناست. زیرا افراد محلی می دانند که پیرانا هیچگاه در رودخانه ای که پر از انواع ماهی های ریز است، به انسان حمله نمی کند. زیرا در آنـجا غذای کافـی برای او وجـود دارد.

پیرانـاها فقط در صورتـی خطرناک می شوند که بدون غذای کافی در مردابهای در حال خشک شدن اسیر شوند و شدیدا به حال گرسنگی بیافتند.
با این همه پیرانا ماهی مهاجم و درنده ای است که باید با احترام قابل ملاحظه ای در آکواریومها نگه داشته شود زیرا ممکن است با دندانهای غیرعادی خود صاحبان آکواریوم را گاز بگیرد!



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 16 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |

۱- شامپانزه

 

درباره حیوانات ,عکس قو

 

شامپانزه‌های شبیه‌ترین ِ موجودات به انسان به لحاظ تکاملی هستند و خصوصیات فیزیکی و روانشناختی مشابه زیادی با انسان‌ها دارند. پیرامون پدیده مرگ آگاهی نیز اخیرا مجله تخصصی “روند حیات” مقاله‌ای چاپ کرده که در آن به تحقیق گروهی از پژوهشگران بریتانیایی دانشگاه استیرلینگ اشاره شده است. این پژوهشگران رفتار شامپانزه‌ها را هنگام مرگ یکی از اعضای گروه به دقت زیر نظر گرفتند و متوجه شدند گروه شامپانزه‌ها در برابر عضوی از گروه که در آستانه مرگ است رفتار دیگری دارند. جیمز آندسون نویسنده مقاله می‌گوید: “نتیجه بررسی‌های ما در رفتار شامپانزه‌ها، نشان می‌دهد که هوشیاری در مورد مرگ در این حیوانات بسیار عمیق‌تر از آن است که تا کنون تصور می‌شد”.

 

بخشی از این تحقیق در اسکاتلند صورت گرفته است. زیست‌شناسانی که مدتها محل زندگی شامپانزه‌ها در باغ‌وحش اسکاتلند را زیر نظر گرفتند برای مثال به مرگ شامپانزه ماده پنجا‌ه ساله‌ای در سال ۲۰۰۸ اشاره می‌کنند. در روزهای نزدیک به مرگ این شامپانزه، پژوهشگران دریافتند که سایر اعضای گروه رفتار بسیار آرامی دارند و به شامپانزه ضعیف و رنجور توجه بیشتری می‌کنند.

 

در آخرین ساعات زندگی او نیز همه اعضای گروه روی سکوی نزدیک او جمع شده و آرام پوست او را نوازش می‌کردند. پس از مرگ این شامپانزه ماده همه از او دور شدند و تنها دختر او تمام شب را کنار مادرش باقی ماند. نکته جالب دیگری اینکه حتی پس از چند روز و عادی شدن رفتار شامپانزه‌ها، آنها تا چند روز روی سکویی که شامپانزه پیر آخرین ساعات زندگی‌اش را روی آن گذراند جست‌وخیز نمی‌کردند.

 

تحقیق دیگری توسط محققین دانشگاه آکسفورد در کشور گینه بیسائو انجام شد که در این تحقیق آنها شاهد مرگ دو فزرند کم سن شامپانزه ماده بودند. شامپانزه مادر در روزهای آخر بسیار بی‌تاب و کمک حال فرزندان بود و پس از مرگ آنها نیز جسدشان را تا مدت‌ها با خود حمل و به مکان‌های مختلف جابجا می‌کرد و در نهایت با حالتی حاکی از افسردگی جسدها را رها می‌کند تا شامپانزه‌های دیگر جسد نیمه باقی‌مانده را ببرند. به گفته دورا بیرو مسئول این تیم تحقیقاتی “این پژوهش نشان می‌دهد که توانایی درک مرگ و ارتباط عاطفی عمیقی میان بچه شامپانزه‌ها و مادرشان وجود دارد که حتی تا بعد از مرگ آنها نیز ادامه خواهد داشت”.

 

در آخرین ساعات زندگی شامپانزه ماده همه اعضای گروه روی سکوی نزدیک او جمع شده و آرام پوست او را نوازش می‌کردند.

 

۲- فیل

 

درباره حیوانات ,عکس قو

 

تحقیقات زیادی از جمله یک کار مطالعاتی توسط دانشمندان دانشگاه آکسفورد در کشور کنیا در آفریقا که سال‌ها به طول انجامیده اثبات می‌کند که فیل‌ها نسبت به مرگ آگاهند و در لحظات مرگ با یکدیگر مهربان‌تر می‌شوند. این تحقیق که نتایج آن توسط دانشکده جانورشناسی دانشگاه آکسفورد منتشر شده نشان می‌دهد که نه تنها خویشاوندان درجه اول بلکه بقیه فیل‌ها نیز نسبت به فیلی که لحظات آخر زندگی را می‌گذراند توجه ویژه دارند و با حالتی حاکی از ترحم تلاش می‌کنند نیازهای او را رفع کنند. در این مطالعه که فیلی در حال مرگ بود، پنج خانواده از فیل‌های دیگر به حالت پرستاری به فیل در حال مرگ سر می‌زدند و به او برای زنده ماندن کمک می‌کردند.

 

بررسی رفتار این فیل‌ها علاوه بر ضبط صوتی و تصویری با استفاده از ردیاب‌های رادیویی که بر روی بدن فیل‌ها نصب شده بود انجام شده است.

 

مسئول تیم تحقیقاتی در کنیا می‌گوید “این واکنش‌ها نشان می‌دهد که چگونه انسان‌ها و فیل‌ها احساسات مشترکی دارند، مانند هشیاری نسبت به مرگ و مراقبت و محبت نسبت به موجود در حال مرگ”. محققان معتقدند که مشابه این رفتار فیل‌ها در دلفین‌ها نیز مشاهده شده است.به ادامه مطلب بروید



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 16 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |

 

اطلاعات عمومي آيا مي دانيد,بيشتر بدانيد

بد نیست بدانید که...     
-یک سوسک حمام می تواند ۹ روز بدون سر زندگی کند تا اینکه از گرسنگی بمیرد.
-یک کوروکودیل نمی تواند زبانش را بیرون بیاورد.
-حلزون می تواند ۳ سال بخوابد.
-به طور میانگین مردم از عنکبوت بیشتر می ترسند تا از مرگ.
-اگر جمعیت چین به شکل یک صف از مقابل شما راه بروند این صف به خاطر سرعت تولید مثل هیچ وقت تمام نخواهد شد.
-خطوط هوایی آمریکا با کم کردن فقط یک زیتون از سالاد هر مسافر توانست در سال ۴۰۰۰ دلار صرفه جویی کند.
-ملت آمریکا به طور میانگین روزانه ۷۳۰۰۰ مترمربع پیتزا می خورند.
-چشم های شترمرغ از مغزش بزرگتر است.
-کوبیدن سر به دیوار ۱۵۰ کالری در ساعت مصرف می کند.
-پروانه ها با پاهایشان می چشند.
-سگ ها کمتر از ۱۰ صدا با حنجره خود تولید می کنند درحالی که گربه ها می توانند بیش از صدصدا تولید کنند.
-دوئل کردن در پاراگوئه آزاد است به شرطی که طرفین خون خود را بر گردن بگیرند.
-فیل ها تنها حیواناتی هستند که نمی توانند بپرند.
-هر بار که یک تمبر را می لیسید ۱/۱۰ کالری انرژی مصرف می کنید.
-فوریه ۱۸۶۵ تنها زمانی بود که ماه کامل نشد.
Iam انگلیسی کوتاه ترین جمله کامل در زبان است.
-تمامی خرس های قطبی چپ دست هستند.
-اگر یک ماهی قرمز را در یک اتاق تاریک قرار دهید کم کم رنگش سفید می شود.
-اگر به طور مداوم ۸ سال، ۷ ماه و ۶ روز فریاد بزنید انرژی صوتی که مصرف کرده اید می تواند گرمای لازم برای یک فنجان قهوه را تولید کند.
-در مصر باستان افراد روحانی تمام موهای بدن خود را می کندند حتی ابروها و مژه ها را.
-کوتاه ترین جنگ در تاریخ، در سال ۱۸۹۰ بین زانزیبار و انگلستان رخ داد که ۳۸ دقیقه طول کشید.
-در ۴۰۰۰ سال گذشته، هیچ حیوان جدیدی رام نشده است.
-هیچ وقت نمی توانی با چشمان باز عطسه کنی.
-چشم های ما از بدو تولد همین اندازه بوده اند، اما رشد دماغ و گوش ما هیچ وقت متوقف نمی شود.
-هرتکه کاغذ رانمی توان بیش از ۹ بار تا کرد. ادامه مطلب بروید



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 16 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |

 

معنی نام کشورها,دانستنيها

از معنی نام کشورها چه می دانید؟
نام کشورها بر گرفته از معانی ای هستند که در دوره هایی معرف آن کشور از روی معنی بودند اما امروزه فقط به عنوان یک نام مطرح اند که اغلب تصور می شود معنی ندارند.
به گزارش جهان سایت ملایری‌ها معانی نام ۱۱۰ کشور را نوشته است:
 آرژانتین: سرزمین نقره (اسپانیایی)؛
آفریقای جنوبی: سرزمین بدون سرما (آفتابی) جنوبی (لاتین، یونانی)؛
آفریقای مرکزی: سرزمین بدون سرما (آفتابی) مرکزی (لاتین،یونانی)؛
آلبانی: سرزمین کوهنشینان؛  
آلمان: سرزمین همه مردان یا قوم ژرمن (فرانسوی – ژرمنی)؛
آنگولا: از واژه نگولا که لقب فرمانروایان محلی بود؛
اتریش: شاهنشاهی شرق (ژرمنی)؛
اتیوپی: سرزمین چهره سوختگان (یونانی)؛
ازبکستان: سرزمین خودسالارها (سغدی-ترکی-فارسی/دری)؛
اسپانیا: سرزمین خرگوش کوهی (فنیقی)؛
استرالیا: سرزمین جنوبی (از لاتین)؛
استونی: راه شرقی (ژرمنی)؛
اسرائیل: جنگیده با خدا (عبری)؛
اسکاتلند:سرزمین اسکات‌ها{در لاتین قوم گائل را گویند}(لاتین).
افغانستان: سرزمین قوم افغان (فارسی)؛
اکوادور: خط استوا (اسپانیایی)؛
الجزایر: جزیره‌ها(عربی)؛
السالوادور: رهایی بخش مقدس (اسپانیایی)؛
امارات متحده عربی: شاهزاده نشین‌های یکپارچه عربی (عربی)؛
اندونزی: مجمع الجزایر هند(فرانسوی)؛
انگلیس: سرزمین پیر استعمار (ژرمنی)؛
اوروگوئه: شرقی؛
اوکراین: منطقه مرزی (اسلاوی)؛
ایالات متحده امریکا: از نام آمریگو وسپوچی دریانورد ایتالیایی؛
ایتالیا: شاید به معنی ایزد گوساله (یونانی)؛
ایران: سرزمین آریایی‌ها٬ برگرفته از واژهٔ «آریا» به معنی نجیب و شریف؛
ایرلند: سرزمین قوم ایر(انگلیسی)؛
ایسلند: سرزمین یخ (ایسلندی)برای دیدن بقیه به ادامه مطلب بروید؛



ادامه مطلب...

صفحه قبل 1 ... 9 10 11 12 13 ... 18 صفحه بعد

.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.