saeedpublic.loxblog.comمطلبستان بدون شرح.
جالب انگیز شاید ندانی اما در اینجا میدانیبا ما تبادل لینک کنید جهت همکاری .بر روی تبلیغات کلیک کنید /
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 13 خرداد 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |


سلامت نیوز : طبق گفته محققان، برای محافظت از پوست خود با نوشیدن آب کافی شروع کنید.

 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ با مراقبت مناسب از پوست خود به طور روزانه می‌توانید آن را سالم، انعطاف پذیر و جذاب نگه دارید.

 

محققان کلینیک کلیولند، برخی از پیشنهادات روزانه را برای داشتن پوست سالم ارائه کرده‌اند:

 

- هر روز مقدار زیادی آب بنوشید.

 

- پوست خود را دو بار در روز به طور کامل پاکسازی کنید و در شب مطمئن شوید که تمام آرایش‌ها از روی پوستتان برداشته شده و پوستتان پاک و تمیز است.

 

- رژیم غذایی مغذی و متعادل، مصرف کنید.

 

- پس از تمیز کردن پوست خود از محصولات بهداشتی پاکسازی پوست استفاده کنید.

 

- پوست خود را به طور منظم مرطوب کنید. اگر شما دارای پوست چرب هستید از مرطوب کننده‌هایی است استفاده کنید که عاری از چربی باشند.

 

- از هر گونه تغییرات پوستی خود آگاه باشید و در مورد آنها با پزشک خود مشورت کنید.

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 13 خرداد 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |



سلامت نیوز : گرانی و تورم مسئله ای است که در ماه‌های اخیر به دغدغه اصلی مردم تبدیل شده است تا جایی که خیلی از نامزدهای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری در حرف‌های خود بیشتر از هر چیز بر لزوم توجه به مسائل اقتصادی تاکید‌ می‌کنند و وعده اصلاح امور اقتصادی مردم و مهار تورم را‌ می‌دهند. فارغ از اینکه این حرف‌ها چقدر عملی خواهد بود و این نامزدها هنگام به دست گرفتن امور کشور چقدر در کنترل اوضاع موفق خواهند بود، بد نیست به موضوع تورم و گرانی‌ها از منظر دیگری هم نکاه کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از قانون ؛ همواره وضع مالی مردم جامعه  و همین‌طور قیمت اقلام خوراکی  با وضعیت تغذیه مردم ارتباط مستقیم داشته است تا جایی که در برخی کشورها دولت مجبور شده است  برای برخی خوراکی‌ها یارانه ویژه قرار دهد تا شاخص‌های تغذیه جامعه را افزایش دهند مانند بعضی از سیاست‌های وزارت بهداشت بعد از  انقلاب اسلامی در زمینه افزایش ید به نان و نمک یا طرح‌های جدید درباره اضافه کردن بعضی از املاح به آب و آرد. سوال اینجاست که گرانی‌های اخیر و افزایش قیمت همه چیز از شیر مرغ تا جان آدمیزاد چه تاثیری بر وضعیت تغذیه و به تبع آن وضعیت جسمی مردم گذاشته است یا خواهد گذاشت؟

دکتر مسعود کاظمی فوق تخصص تغذیه در گفت‌و‌گو با «قانون»‌ می‌گوید: «گرانی و افزایش قیمت‌ها در دو حالت بر وضعیت تغذیه جامعه تاثیر خواهد گذاشت اولین اثر به صورت کاملا فوری اتفاق خواهد افتاد. در این مرحله آن دسته از اقلام خوراکی که در فرهنگ جامعه و سنت تغذیه ای جامعه خوراکی‌های فانتزی حساب‌ می‌شوند حذف‌ می‌شوند، در مرحله بعدی حذف به صورت تدریجی اتفاق خواهد افتاد، مثلا در غذاهایی که ریز مغذی‌ها به کار‌ می‌روند کم کم مقدار آن کم‌ می‌شود یا اینکه کلا حذف‌ می‌شوند.» او ادامه‌ می‌دهد: «نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که گرانی و تورم‌ می‌تواند رسومات تغذیه مردم را تغییر دهد یعنی کم کم بعضی از خوراکی‌ها به خاطر قیمت بالا حذف‌ می‌شوند و ممکن است در آینده حتی با متعادل شدن قیمت‌ها یا افزایش درآمد‌ها باز هم به سبد خرید مردم اضافه نشوند.»



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 13 خرداد 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |


سلامت نیوز : تحقیقات جدید نشان داد که مصرف بیش از حد کافئین در یک روز می‌تواند منجر به چاقی و دیابت شود. محققان دریافتند که مصرف روزانه 5 فنجان قهوه در یک روز می‌تواند چاقی و دیابت را افزایش دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان ؛ به گفته محققان،‌ پیشتر تصور بر این می‌شد که نوشیدن قهوه بطور متوسط در روز به کاهش وزن منتهی می‌شود. محققان خاطرنشان کرده‌اند که مصرف بیش از حد برخی پلی فنول موجود در قهوه که به کلروژنیک (CGA) اسید معروف می‌تواند مانع کاهش چربی شود و انسولین را مستحکم کند.در این تحقیقات که در مجله کشاورزی و شیمی غذا منتشر شد، نفوذ CGA روی موش‌های سنگین مشاهده شده است. این تحقیقات در تمام آن دسته موش‌هایی که 5 تا 6 فنجان کافئین مصرف کرده بودند، احتباس چربی در سلول را نشان داد.

«کوین کرافت» از داشگاه استرالیای غربی و نویسنده این تحقیقات تایید کرد که این تحقیقات چگونه سوزاندن چربی توسط کبد و چگونگی ذخیره شدن سلول‌های چربی و افزایش وزن را به نمایش گذاشت. این تحقیقات نشان داد که چگونگی دگرگونی چربی از طریق متابولیسم و چگونگی ذخیره شدن چربی به افزایش وزن منتهی می‌شود. یکی از نویسندگان این تحقیقات گفت: زمانی که ما شیوه زندگی خود را انتخاب می‌کنیم، این مساله مهم را باید به خاطر بسپاریم که ترکیباتی مانند CGA درصورتی که در حد اعتدال نباشد می‌تواند بر سلامت ما تاثیر بگذارد.

نوشته شده در تاريخ شنبه 11 خرداد 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |

 

این سیاره را ویلیام هرشل در سال 1781 به صورت تصادفی کشف کرد. به علاوه این سیاره نخستین سیاره ای است که به کمک تلسکوپ شناسایی شد. دیگر سیارات نزدیکتر به خورشید را می توان با چشم غیر مسلح هم مشاهده کرد. اورانوس سیاره ای است که بیشتر از گازهای هیدروژن و هلیم تشکیل شده است. حجم اورانوس حدود 70 برابر سیاره ی زمین است.اورانوس مانند زهره و پلوتو حرکت وضعی خود را در جهت عقربه های ساعت  انجام می دهد ولی زاویه ی انحراف مداری ان یک نمونه ای در منظومه ی شمسی است. این سیاره قطب هایی دارد که در زاویه ی 98 درجه با صفحه ی مدار سیاره قرار گرفته اند به این ترتیب در اورانوس 42 سال زمینی شب و 42 سال روز است! پس 84 سال طول می کشد تا اورانوس یک بار به دور خورشید بچرخد. سرعت اورانوس در این مدار 8/6 کیلومتر در ساعت است که کمتر از یک چهارم سیاره ی زمین است  علت آن هم دوری اورانوس از خورشید است که برای باقی ماندن ان در مدار به نیروی گریز از مرکز خیلی زیاد نیازی نیست دمای سطح این سیاره کمتر از 200 درجه زیر -0- است.

عکس اورانوس

 

نوشته شده در تاريخ شنبه 11 خرداد 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |

 

مرکز آب و هوای فضایی ناسا به زودی مجهز به تجهیزات بسیار پیشرفته پیش‌بینی فعالیت‌های خورشیدی خواهد شد که نخستین از نوع خود در جهان هستند.
 
پس از چند سال‌ آرامش نسبی، خورشید شروع به فعالیت دوباره کرده است. تا حدود ۲۰ ماه آینده که خورشید کاملا بیدار شود، یک تیم پژوهشی ناسا در مرکز فضایی گادرد، که مسئول تحقیق بر روی فعالیت‌های خورشیدی است تجهیزات بسیار پیشرفته‌ای در اختیار خواهند داشت که به آن‌ها امکان پیش‌بینی‌های دقیق‌تر فعالیت‌های خورشیدی را خواهد داد.

آزمایشگاه آب و هوای فضایی در مرکز فضایی گادرد اخیرا بودجه‌ای دریافت کرده است تا یک فناوری پیشرفته رایانه‌ای را به نام «پیش‌بینی جمعی» پیاده‌سازی نماید. هوا‌شناسان از این شیوه پیشرفته هم‌اکنون برای ردیابی مسیرهای احتمالی و اثرات گردباد‌ها و دیگر رویدادهای شدید جوی استفاده می‌کنند.
 
 
 
به گفته یکی از پژوهشگران آزمایشگاه هوا‌شناسی فضایی به نام مایکل هس (Michael Hesse): ‌ «هوا‌شناسی فضایی هم‌اکنون نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد اما ما قصد داریم آن را بهبود ببخشیم. پیش‌بینی جمعی درجه اطمینان پیش‌بینی‌ها را بالا‌تر خواهد برد. این امر حیاتی است چرا که امروزه جهان بیش‌ از هر زمان دیگری روی فضا تکیه دارد. فناوری ارتباطات، ناوبری و تولید الکتریسیته همه از آب و هوای فضایی تاثیرپذیر هستند». این اولین بار است که قرار است از فناوری پیش‌بینی جمعی در دانش آب و هوای فضایی استفاده شود.
نوشته شده در تاريخ شنبه 11 خرداد 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |

دانشمندان می گویند خورشید توسط ماده تاریک احاطه شده است؛ پدیده ای که نخستین بار در دهه 1930 توسط یک ستاره شناس سوئیس مطرح شد.

 

محققان دانشگاه زوریخ نظریه جدیدی را مطرح کرده و شبیه سازی را از راه شیری ساخته اند تا شیوه اندازه گیری جرمی را پیش از بکارگیری داده های واقعی در آن، آزمایش کنند.

 سیلیوا گارباری مجری این تحقیقات گفت: 99 درصد از وجود ماده تاریک در نزدیکی خورشید مطمئن هستیم.

این مطالعه مدعی است شیوه های مورد استفاده طی 20 سال گذشته تعصب آمیز بوده است و همیشه میزان وجود ماده تاریک در کائنات را کمتر برآورد می کردند.

به گفته گاباری این می تواند نخستین شواهد از حلقه ای از ماده تاریک در کهکشان ما باشد این یافته می تواند به این معنا باشد که هاله ماده تاریک  کهکشان ما در حال فشرده شدن است.

این محققان شیوه غیر متعصبانه ای ارائه کردند که پاسخ های صحیح را از داده های شبیه سازی شده بازیابی کرد.

آنها این شیوه را در مورد موقعیت ها و سرعت های هزاران کوتوله نارنجی K در نزدیکی خورشیدی به کار گرفتند و به اندازه گیری های جدیدی از چگالی ماده تاریک منطقه ای دست یافتند.

"فریتز زویکی" دانشمندی که چندین دهه پیش این نظریه را مطرح کرد معتقد بود خوشه های کهشکانی با ماده تاریک مرموزی که مانع از پراکندی آنها می شود، پر شده اند.

در آن زمان "جان اورت" در هلند کشف کرد چگالی این ماده در نزدیکی خورشید حدود دو برابر آن چیزی است که می تواند به دلیل وجود ستاره ها و گازها به تنهایی، توضیح داده شود.

دانستن ویژگی های ماده تاریک عامل مهمی در شناخت ذرات موجود در این ماده است.نخستین شواهد ماده تاریک در کهکشان

نوشته شده در تاريخ شنبه 11 خرداد 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |

درحالی که تئوری‌های فعلی بر رد امکان وجود ستارگان غول‌پیکر تأکید می‌کنند، دانشمندان موفق به شناسایی چهار ستاره‌ای شدند که این قوانین را بطور کلی نقض کرده‌اند.

 در سال 2010 میلادی محققان ناسا موفق به کشف چهار ستاره غول پیکر در ابعاد 300 برابر خورشید شدند.

 پیش از این محققان با رصد کهکشان راه شیری و سایر کهکشان ها، حد نهایی اندازه ستارگان را حداکثر 150 برابر جرم خورشید پیش بینی کرده بودند، اما این ستارگان جرمی دو برابر جرم مطرح شده در تئوری‌های علم نجوم دارند.

تحقیقات جدید در دانشگاه بن آلمان نشان می‌دهد، این ستارگان که در سحابی رطیل قرار دارند، بخشی از خوشه عظیم ستاره‌ای R136 در «ابر ماژلانی بزرگ» (LMC)‌ هستند که در فاصله 160 هزار سال نوری با زمین قرار گرفته اند.

ابر ماژلانی بزرگ (LMC) سومین کهکشان نزدیک به کهکشان راه شیری محسوب می شود.

محققان این دانشگاه یک مدل شبیه سازی رایانه ای از فعل و انفعالات بین ستاره ای شبیه خوشه ستاره ای R136 تهیه کردند که در آن 170 هزار ستاره با جرم طبیعی در کنار یکدیگر چیده شدند.

برای محاسبه تغییرات این سیستم عظیم ستاره ای در طول زمان، بیش از 510 هزار محاسبه در خصوص اثرات جاذبه، واکنش های هسته ای بین ستاره ای و انرژی آزاد شده از هر ستاره در زمان برخورد دو ستاره با یکدیگر انجام شد.

پروفسور «پاول کروپا» از نویسندگان این تحقیق تأکید می‌کند: فرایند زایش و شکل‌گیری ستارگان صرف نظر از زادگاه ستاره‌ای آنها یک پدیده کلی است و این چهار ستاره فوق درخشان و بسیار عظیم در خوشه R136 پایان محدودیت ابعاد ستارگان را نشان می‌دهند.

نوشته شده در تاريخ شنبه 11 خرداد 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |

جويدن آدامس در حين پياده روى، از بازگشت اسيد معده به مرى جلوگيرى مي كند و به نظر برخى از محققان، استفاده از آدامس موجب كاهش احتمال خون ريزى لثه و تشكيل پلاك هاي دندانى مي شود.
جويدن آدامكه پوسيدگى را هم مي تواند كاهش دهد.
سى كه حاوى قندهای کنترل شده باشد، نه تنها به رشد باكتری ها كمك نمي كند و باعث افزايش پوسيدگى دندان ها نمى شود، بل
به گزارش مشرق، جويدن آدامس، بخش جلوى شبكه كورتكس مغزى را فعال تر مي كند و موجب پردازش بهتر اطلاعات مغز و بهبود حافظه عملى و افزايش توان يادگيرى كوتاه مدت و بلند مدت در فرد مي شود.
 
دكتر وهاب شيعه زاده، دندانپزشك و متخصص ريشه، ضمن بيان اين مطلب گفت: محققان معتقدند كه نه تنها عضلات دهانى، بلكه فعاليت عضله زبان نيز هنگام جويدن آدامس افزايش مي يابد و به دفع مواد سمى گروهى از عضلات بدن كمك مي كند.

نتايج بعضى ديگر از تحقيقات، نشانگر تأثير مثبت جويدن آدامس در كاهش موارد ريفلاكس بوده است. همچنين جويدن آدامس در حين پياده روى، از بازگشت اسيد معده به مرى جلوگيرى مي كند و به نظر برخى از محققان، استفاده از آدامس موجب كاهش احتمال خون ريزى لثه و تشكيل پلاك هاي دندانى مي شود.
 
وي افزود: جويدن آدامسى كه حاوى گزيليتول و يا سوربيتول ( انواعى از قندها كه داراى بنيان هاي الكلى شيميايى با جذب كند هستند و از آنها براى ساخت مرباى ديابتی ها استفاده مي شود) باشد، نه تنها به رشد باكترى ها كمك نمي كند و باعث افزايش پوسيدگى دندانها نمى شود، بلكه به كاهش پوسيدگى نيز كمك مي كند.

وى با بيان اينكه اثر جويدن آدامس هاي گزيليتول و فلورايد، حتى از محلول هاي كلرهگزيدين و آمين فلورايد هم بهتر است، افزود: البته استفاده از مسواك و خميردندان در جلوگيرى از پوسيدگى دندان تاثير بهترى دارد.
 
 وى گفت: حتى در مطالعاتى كه روى سالمندان انجام شد معلوم شد كه جويدن آدامس در سالمندان ساكن خانه هاي سالمندان، موجب بهبود سلامت دهان و دندان آنها مي شود.
 
وى افزود: برخى محققان بر اين باورند كه گزيليتول در جلوگيرى از اوتيت ميانى (گوش درد) در افرادى كه به دفعات آدامس هاي حاوى اين ماده را جويده باشند، موثر است.


تگ ها :

همه چیز در مورد ادامس

,

اشنایی با خواص خوراکی ها

,

خواص آدامس

,

خاصیت آدامس

,


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 9 خرداد 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |
kha
تحقیقات جدید نشان می دهند که خرخر کردن در خواب، خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد.
براساس مطالعات پیشین بر روی بزرگسالان، ۴۰ درصد از مردان و ۲۴ درصد از زنان در هنگام خواب خرخر می‌کنند و این عارضه معمولا در افراد بالای‌ ۴۰ سال‌ رخ‌ می‌دهد. اگر چه خرخر کردن در هنگام خواب اختلالی شایع است، اما این عادت در افراد چاق به مراتب بیشتر مشاهده می‌شود.
در مطالعه اخیر که در کشور مجارستان انجام شد، ۱۲۰۰ نفر مورد بررسی قرار گرفتند و نتایج نشان داد که خطر سکته قلبی در میان افرادی که در خواب خرخر می‌کنند، ۳۴ درصد بیشتر از سایر افراد است.
همچنین مشخص شد که خطر سکته مغزی در این گروه از افراد، ۶۷ درصد بیش از دیگران است، اما نکته جالب این بود که این خطر در کسانی که با صدای آهسته خرخر می‌کنند، افزایش نمی‌یابد.
این تحقیق همچنین نشان داد علی رغم این که خرخر در میان مردان شایع تر است اما پس از گذشتن از مرز ۷۰ سالگی، عادت به خرخر کردن در مردان کاهش می‌یابد.
متخصصان توصیه می کنند برای درمان عارضه خرخر و پیشگیری از حمله قلبی حتما به پزشک مراجعه شود.
حمله‌ قلبی‌ عبارت است‌ از مرگ‌ سلول‌های‌ عضلانی‌ قلب‌ در اثر کاهش‌ یا توقف‌ جریان‌ خون‌ در سرخرگ‌های تغذیه کننده‌ قلب. درد شدید و احساس سنگینی و فشردگی در قفسه‌ سینه‌، انتشار درد از قفسه‌ سینه‌ به‌ بازوها، گردن، آرواره‌، بین‌ دو کتف‌ و گاهی بالای‌ شکم‌، تنگی‌ نفس و احساس خفگی، تهوع‌ و استفراغ‌، تعریق‌، ضعف و احساس نزدیک شدن به مرگ‌ از شایع‌ترین علایم حمله قلبی به شمار می روند.منبع:سیمرغ

گردآوری: مجله آنلاین روزِ شادی

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 9 خرداد 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |

خانمها معتقدند که می توانند بعضی از کارها را به نحو احسن انجام دهند، ولی بهتر است این ادعاها، استدلالی را هم در بر داشته باشند. تحقیقات انجام شده در آمریکا ثابت می کند که اکثر بانوان در انجام این ۸ کار از مردان بهترند.

رهایی از شکست عشقی

بر طبق تحقیق انجام شده از ۱۰۰۰ فرد مجرد در مجله ای مشخص شده که مردان در هنگام شکست عشقی، زمان بیشتری را نسبت به زنان در ناراحتی و غم ناشی از جدایی و شکست سپری می کنند.

رانندگی در شهر

تحقیقات ترافیکی انجام شده در سال ۲۰۱۰ نشان می دهد که ۸۰٪ عاملین تصادفات شهری مردان بوده اند. زنان به سبب رعایت احتیاط کمتر از مردان دچار حادثه می شوند.

تحصیلات آکادمیک

بر طبق آمار   دانشگاه ها به ازای هر ۱۰۰ مردی که فارغ التحصیل می شوند، ۱۸۵ زن را فارغ التحصیل می کنند. آنها تخمین می زنند که تا سال ۲۰۱۶ میلادی، ۶۱٪ لیسانس ها، ۶۳٪ فوق لیسانس ها و ۵۸٪ فارغ التحصیلان مقطع دکترا زن باشند.

آدرس دادن و راهبری

محققان دانشگاه سنت جوزف در فیلادلفیا گروهی از مردان و زنان را تحت آزمایش قرار دادند تا آدرس مکان های توریستی محبوب را بدهند و به طور کامل شرح دهند که چگونه می توان به آنجا رسید. آنها به این نتیجه رسیدند که خانمها خیلی دقیق تر از آقایان انجام می دهند. محققان معتقدند که بانوان هنگام آدرس دادن پس از اندکی مکث و بررسی کل مسیر آنرا به زبان می آورند و این در حالی است که آقایان به محض اینکه از آنها سوال می پرسید، شروع به پاسخ دادن می کنند و در حین پاسخ دادن مدام خود را تصحیح می کنند.

سرمایه گذاری

مردها بیشتر از زنان در فروش سهام خود دچار اشتباه می شوند و ضرر بیشتر شامل حالشان می شود. مطالعه در سال ۲۰۰۹ نشان می دهد که سرمایه بانوان شرکت کننده در بازار بورس بین سالهای ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ با ۱۰٪ رشد همراه بوده و این رقم ۳٪ از رشد کل شاخص بورس و ۴٪ از میزان رشد متوسط سرمایه مردان بالاتر بوده است.

حافظه‌ی بهتر

۲ مطالعه جدید اثبات کردند که زنان ۵ درصد بیشتر از مردان قدرت به خاطر سپاری کلمات و چهره ها را دارند. همینطور تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۰۸ که در سوئد انجام شد، نشان داد که زنان قدرت بیشتری در حفظ کلمات، اشیا و تصاویر در ذهنشان دارند.

چکش زدن

زنان ۱۰٪ از مردان در وارد کردن ضربه توسط چکش دقیق تر اند و ضربه را با نیروی متناسب وارد می کنند. این نتایج را دانشگاه ماساچوست پس از انجام تحقیقات بر روی زنان و مردان اعلام نمود.

گویندگی اخبار

محققان سوییسی بر این باورند که اخباری که توسط گویندگان زن گفته می شوند، اعتبار بیشتری را نزد بینندگان به نسبت اخبار گفته شده توسط مردان کسب می کنند

گردآوری: مجله آنلاین روزِ شادی

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 18 صفحه بعد

.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.