saeedpublic.loxblog.comمطلبستان بدون شرح.
saeedpublic.loxblog.comمطلبستان بدون شرح.
جالب انگیز شاید ندانی اما در اینجا میدانیبا ما تبادل لینک کنید جهت همکاری .بر روی تبلیغات کلیک کنید /
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 8 خرداد 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |


سلامت نیوز :  در بروشور استفاده از روغن مورچه که امروزه در بسیاری از عطاری‌ها و فروشگاه‌های محصولات بهداشتی به راحتی یافت می‌شود، آمده: «ماساژ روغن مورچه بر پوست عاری از مو که موهای آن از ریشه در آمده موجب توقف رشد موهای زائد و رفع همیشگی آنها می‌شود. تنها کافی است به مدت 5 تا 6 روز این روغن را سه بار در روز بر پوست‌تان ماساژ دهید تا شاهد اثرات معجزه‌آسای آن باشید.»

به گزارش سلامت نیوز  به نقل از سیب سبز ؛ بسیاری از ما همین  جملات را هر بار در آرایشگاه‌ها و سالن‌های اپیلاسیون از زبان مردم یا مسئولان آرایشگاه می‌شنویم و وسوسه می‌شویم با تهیه و تجربه روغن مورچه  برای همیشه از شر موهای زائد که زیبایی و آراستگی ما را دستخوش تغییر قرار می‌دهند، راحت شویم. اگر شما هم در گروه افرادی هستید که تحت‌تاثیر تبلیغات تصور می‌کنید با روغن مورچه می‌توانید از شر موهای زائد خود راحت شوید به توصیه‌ها و نکته‌های دکتر علیرضا عباسیان، متخصص طب سنتی درباره روغن مورچه و کاربرد آن توجه کنید.

درمان موی زائد با روغن مورچه ممکن نیست

در منابع طب سنتی مانند تحفه حکیم مومن تبریزی و مخزن‌الادویه خراسانی که قدمت 200 ساله دارند درباره روغن مورچه و خواص متنوع آن برای درمان بیماری‌ها مطالبی ذکر شده است. در بخشی از این منابع به دو نوع روغن مورچه و خواص درمانی کم‌نظیر آن اشاره شده که یکی از آنها از روغن‌گیری مورچه در روغن گیاه زنبق و خیری و دیگری از روغن‌گیری مورچه در روغن زیتون به دست می‌آید. اما در این منابع درباره کاربرد این نوع از روغن مورچه برای از بین بردن موهای زائد اشاره‌ای نشده که آیا استفاده از این روغن که این روزها علاوه بر عطاری‌ها به‌شکل صنعتی و در بسته‌بندی‌های شکیل در فروشگاه‌های داخلی و خارجی به منظور از بین برنده موهای زائد به مردم ارائه می‌شود، چقدر می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

نسخه سنتی برای موهای زائد

در برخی از متون سنتی  به این موضوع اشاره شده که طِلا‌کردن مورچه‌های کشته شده روی پوست می‌تواند به از بین رفتن موهای زائد در بدن کمک کند. به این ترتیب در زمان‌های قدیم برای از‌بین‌بردن موهای زائد، مورچه‌ها را می‌کشتند و می‌سابیدند و آنها را روی پوست می‌مالیدند و مانع رشد موهای زائد در بدن می‌شدند. این شیوه در شرایطی که فرد پیش از این برای از بین بردن موهای زائد خود از شیوه‌های دیگر استفاده نکرده باشد، در متون طبی توصیه شده است. در این صورت فرد می‌تواند به از بین رفتن موهای زائد امیدوار باشد اما افرادی که پیش از این روش‌های دیگر را تجربه کرده‌اند با تکرارکردن این شیوه و طِلا‌کردن مورچه‌های سابیده شده روی پوست می‌توانند برای از بین بردن موهای زائد اقدام کنند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.