saeedpublic.loxblog.comمطلبستان بدون شرح.
saeedpublic.loxblog.comمطلبستان بدون شرح.
جالب انگیز شاید ندانی اما در اینجا میدانیبا ما تبادل لینک کنید جهت همکاری .بر روی تبلیغات کلیک کنید /
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 8 خرداد 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |

پدر؛ این مرد بی‌ادعا

سلامت نیوز : حقیقات نشان می‌دهد دخترانی که ارتباط مناسبی با پدرانشان دارند، در همسرگزینی تمایل بیشتری به همسرانی با خصوصیات پدر خود دارند. همچنین پسران از پدران خود مرد بودن، شوهر بودن و پدر بودن را می‌آموزند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ «بابات رو بیشتر دوست داری یا مامانت رو؟» شاید هیچ‌کس دوران خردسالی‌اش را فراموش نکند، آن هم وقتی که در برابر چنین پرسشی سختی قرار می‌گرفت.پرسشی​ تکراری که جوابی کلیشه‌ای داشت: «هردو» و اگر صاحب​پرسش​ آنقدر سمج بود که ناشیانه اصرار می‌کرد: «کدومشون رو بیشتر دوست داری؟» مجبور می‌شدی، مِن‌مِن‌کنان یکی را انتخاب کند که اگر دور از چشم پدر بود، آرام می‌گفتیم: «مامانمو».

پدر نان‌آور خانواده، پدر مظهر اقتدار خانواده، پدر یعنی کسی که باید از او حساب برد، پدر یعنی چرت اجباری بعدازظهرها و سکوت سنگین خانه، پدر یعنی مجوز دعوت دوستان به خانه، مجوز خرید لباس و دهنده اسکناس برای تحقق آرزوها و... شاید خیلی‌ها امروزه تصویر پدر سنتی را فراموش کرده‌اند. پدر امروزی، دیگر صدای کلفت و سبیل‌های پرپشت و دود سیگار و چهره‌ای خشن و چشم‌غره و... نیست، خیلی وقت است که دوران حساب‌بردن از پدر به سر آمده، اما هنوز ارتباط پدر با اعضای خانواده بویژه فرزندان دچار نارسایی و نقصانی است که دلایلش را باید در مسائل متعدد از جمله مشغله‌های بی‌پایان پدران امروزی در تامین معاش و نیازهای اعضای خانواده جستجو کرد.

پدران فقط نان‌آورند؟

«صبح زود از خانه بیرون می‌رود، هنوز آفتاب نزده که سرخیابان اصلی منتظر سرویس اداره می‌ایستد تا به موقع برسد، تا ساعت 4 بعدازظهر فقط یک‌بار آن هم موقع ناهار با همسرش تلفنی تماس می‌گیرد تا حال و احوالی کند، با تعطیل‌شدن اداره راهی آموزشگاه زبان می‌شود تا برای تدریس زبان انگلیسی، شغل دومش را ادامه بدهد، تا ساعت 8 و 30 دقیقه، آنقدر خسته است که توانی برای خوش و بش با بچه‌ها ندارد، 9 و 30 دقیقه به خانه می‌رسد، خسته و کوفته، دو فرزندش، هرشب جلوی در خانه انتظارش را می‌کشند، بی‌حوصله‌تر از آن است که توانی برای بازی با بچه‌ها داشته باشد، تازه بعد از شام سراغ مقاله‌ای می‌رود که باید ترجمه شود... . زمانی که سرش را بلند می‌کند، بیش از چند جمله با همسرش حرف نزده، بچه‌ها مثل همیشه خوابیده‌اند بدون این که صدای شب‌بخیر آنها را بشنود و... .»

در شرایط اقتصادی دشوار کنونی با توجه به آن‌که بخشی از وظیفه مردان تامین معاش خانواده است، پدران به‌طور معمول بشدت نگران آتیه مالی خانواده خود هستند و بیشتر توان آنها صرف تامین مایحتاج اولیه زندگی اعضای خانواده می‌شود؛ بنابراین توان روحی و روانی لازم برای ایجاد ارتباط سازنده با فرزندان در این حالت از بین می‌رود.

به اعتقاد کارشناسان، بسیاری از ناهنجاری‌های رفتاری شیوع‌یافته در میان قشر جوان چون فرار دختران، افزایش اعتیاد، افزایش فحشا و... از ضعیف‌شدن نقش پدران در خانواده‌ها ناشی می‌شود. متاسفانه در سال‌های متمادی، تاکید بر نقش پدر به عنوان تامین‌کننده وسایل معیشتی خانواده آنقدر زیاد بوده که نقش تربیتی و عاطفی پدران به فراموشی سپرده شده است.

دکتر علی مقدم، جامعه‌شناس در این زمینه می‌گوید: خانواده‌ها دچار نوعی تعدد قدرت شده‌اند، زن و شوهر در برابر یکدیگر قرار گرفته و نیروی هم را تحلیل می‌برند. اکنون بسیاری از مردان تمایلی به حضور در خانه نداشته و زنان نیز رفتار مناسبی با همسران خود ندارند و گاهی برخی زنان با القابی چون بی‌عرضه، بی‌غیرت و... همسران خود را در حضور فرزندان تحقیر می‌کنند که در این حالت فرزندان نسبت به والدین گستاخ شده و حرف‌شنوی لازم را از پدر خانواده از دست می‌دهند که سرانجام دود این کار به چشم والدین می‌رود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.