saeedpublic.loxblog.comمطلبستان بدون شرح.
saeedpublic.loxblog.comمطلبستان بدون شرح.
جالب انگیز شاید ندانی اما در اینجا میدانیبا ما تبادل لینک کنید جهت همکاری .بر روی تبلیغات کلیک کنید /
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 8 خرداد 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |


سلامت نیوز : سیاوش آزاد صبح امروز در همایش مدیریت بهداشت و ایمنی حرفه‌ای کار که در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد به مشکلات بهداشت حرفه‌ای در صنعت اشاره کرد و گفت: به استناد آمارهای جهانی کارگران در مشاغل صنعتی، همه روزه در برابر شمار عوامل شیمیایی زیان‌آور در محیط‌های کار قرار می‌گیرند و هر روز عوامل شیمیایی رو به افزایش است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی خاطر نشان کرد: در زمان جنگ جهانی دوم فقط 600 هزار عامل شیمیایی شناخته شده بود ولی اکنون این رقم به 11 میلیون ماده شیمیایی رسیده و هر سال هزار تا دو هزار مورد به این رقم افزوده می‌شود.

این کارشناس بهداشت حرفه‌ای با تأکید بر اینکه فقط یک درصد مواد شیمیایی شناسایی شده مصرف عمومی دارد، خاطر نشان کرد: طبق آمار جهانی سالانه 68 تا 157 میلیون مورد بیماری شغلی بر اثر تماس‌های شغلی به وجود می‌آید و بر طبق اعلام مرکز سلامت بهداشت محیط کار، وزارت بهداشت سالانه یک میلیون کارگر در دنیا بر اثر تماس با مواد شیمیایی می‌میرند.

مدیر کل پیشگیری، درمان و رفاه شرکت ایران‌خودرو دیزل تصریح کرد: از طرف دیگر مصرف سموم و آفت‌کش‌های شیمیایی در بخش کشاورزی زمینه‌ساز بسیاری از بیماری‌ها شده است. به طوری که سالانه میلیون‌ها تن مواد شیمیایی مورد مصرف قرار می‌گیرد که از این رقم 20 هزار تن مربوط به آفت‌کش‌ها در بخش کشاورزی است که برای سلامت انسان‌ها بسیار مضر است.

وی ادامه داد: از طرف دیگر برخی به دلیل هزینه‌های پایین مواد تاریخ گذشته شیمیایی را از خارج وارد کرده و مورد مصرف قرار می‌دهند.

آزاد به آمار میزان آلاینده‌های شیمیایی در محیط کار بر طبق اعلام وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: از مجموع آلاینده‌های محیط کار و کارگاه‌ها 10 درصد مختص به دود و مه، 11 درصد گاز و بخار و 28 درصد آلوده به گرد و غبار هستند. که هر یک می‌توانند زمینه‌ساز ابتلا به بیماری‌های متفاوت از جمله ایجاد سرطان باشند.

به گفته این کارشناس بهداشت حرفه‌ای تنفس، پوست، مخاط و گوارش از جمله راههای ورود بدن برای این گونه آلودگی‌ها هستند و بیشترین حجم آسیب‌ها مربوط به بخش تنفسی است و می‌توان گفت ریه بیشترین آسیب را می‌بیند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.