saeedpublic.loxblog.comمطلبستان بدون شرح.
saeedpublic.loxblog.comمطلبستان بدون شرح.
جالب انگیز شاید ندانی اما در اینجا میدانیبا ما تبادل لینک کنید جهت همکاری .بر روی تبلیغات کلیک کنید /
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 17 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |

آیا می‌دانید که حشرات متنوع ترین مو جو دات بر روی زمین هستند که 80 درصد از گل ها به وسیله حشرات گرده افشانی و تولید مثل می کنند وسه چهارم حشرات موجود بر روی سطح زمین در جنگل های استوایی زندگی می کنند ؟

آیا می‌دانید که بزرگ ترین گیاه روی زمین سکویاست که در کالیفور نیا رشد میکند محیط پای این درخت 102 پا است شما به 17 فرد با بازوان باز نیاز دارید تا بتوانید این درخت را دور بزنید وزن بذر این چنین درختی فقط 3000/1 اونس استرشد سکویا نسبت به یک درخت بالغ حدود  100000 میلیون مرتبه بیشتراست ؟

آیا می‌دانید که کوالاها موجوداتی هستند که در روز18 ساعت می خوابند وبه جز خوردن و خوابیدن کاری بلد نیستند وغذای انها برگ درخت اکالیپتوس است ؟

آیا می‌دانید که بیش از 350 نوع درخت اکالیپتوس دراسترالیا وجود دارد که کوالاها از 120 نوع از ان ها استفاده می کنند. کوالا ها جز کیسه داران هستند و تا شش ماه بچه های خود را حمل می کنند ؟

آیا می‌دانید که مار ها گوش ندارند وحس بینایی ا نها نیز بسیار ضعیف است ولی حس بویایی بسیار قوی دارند وامواج صوتی را به وسیله گیرنده های اطراف زبانشان دریافت میکنند.واین که بعضی از مردم می گویند که مار ها با توجه به صدای فلوت مرتاز ها حر کات خاصی انجام می دهند اشتباه است زیرا انها اصلا نمی شنوند وبا استفاده از حس بی نایی اندک خود وحر کت فلوت مر تاز این کار را انجام می دهند ؟

آیا می‌دانید که یک نظامی سابق در انگلیس وقتی نتوانست دندانپزشکی که بیمه دولتی قبول کند، پیدا کند، خودش 13 دندانش را با انبردست کشید.این مرد 41 ساله که از 8 سال پیش به دندانپزشک مراجعه نکرده است چندی پیش که دندان درد گرفت به بیش از 30 دندانپزشک مراجعه کرد ولی نتوانست دندانپزشکی که بیمه دولتی قبول کند، پیدا کند ؟

آیا می‌دانید که عمر ملکه زنبور ها به 10 سال نیز- می رسد ؟

آیا می‌دانید که بزرگ ترین مر وارید دنیا 4/6 کی لو گرم وزن دارد . این مر وارید حدود 71 سال پیش در در فیلیپین از داخل یک صدف بسیار بزرگ یافت شده است ونکته ی جالب این است که این مر وارید گرد هم نیست ؟

آیا می‌دانید که هزار پا ها 10000 گونه متفاوت دارند وهیچ کدامشان هم 1000 پا ندارند . و بیشترین پا متعلق به یک گونه است که در کالیفورنیا یافت می شود و تعداد پاهای ان به 750 تا میرسد ؟
 
آیا می‌دانید که زنبور عسل یک قاشق کوچک عسل را از شهد  2000 گل می سازد ؟

آیا می‌دانید که برای اب پز کردنتخم شتر مرغ 2 ساعت وقت لازم است تخم این حیوان به طور متوسط 18 سانتی متر طول و15 سانتی متر عرض دارد و وزن ان بین g) 200/1) تا 2 کیلو وزن دارد ؟

آیا می‌دانید که نهنگ عنبر دارای بزرگ ترین مغز در بین موجودات است . ووزن مغزش به 9 کیلو نیز میرسد . این در حالی است که مغز انسان که در 20 سالگی به حد اکثر وزن خود می رسد 360/1 گرم وزن دارد ؟


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.